سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده، طلعیه‌ی پیدایش رفتار فرد

یک روان شناس گفت: آموزش الگوی رفتاری مناسب از جانب خانواده منجر به کنترل و درنهایت مهار رفتارهای ضد اجتماعی افراد می‌شود.

ناصر قاسم زاده، روان شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  درباره خصوصیات افراد ضد اجتماعی که یکی از ابعاد اختلالات شخصیتی است، گفت: یکی از ابعاد اختلالات شخصیتی افراد ضد اجتماعی (anti social) می‌باشند. این افراد به ظاهر مبادی آداب و اجتماعی هستند، اما در شرایط خیلی سخت و در مواجهه با افراد ناشناس، رفتارهای پرخاشگرانه ارتجاعی و تکانه‌ای شدید از خود بروز می‌دهند. این افراد دارای خشم‌های فرو خورده‌ای هستند و به محض اینکه شرایط برون ریزی خشم فراهم شود، اقدام به پرخاشگری می‌کنند که باعث آسیب به اطرافیان می‌شود.

وی تصریح کرد: گذشته از عوامل ژنتیکی در شکل گیری شخصیت افراد ضد اجتماعی، مسائل طبیعی، بستر خانواده در پیدایش و ماندگاری شخصیت این افراد نقش عمده‌ای دارد.

این روان شناس در ادامه افزود: برای مهار و کنترل خشم افراد ضد اجتماعی باید سعی شود در مواقع خشم مورد سوال و باز پرسی قرار نگیرند، چرا که این مسئله باعث تشدید خشم و عصبانیت و در مواقعی حتی به برخورد فیزیکی می‌انجامد.

قاسم زاده در پایان با اشاره به نقش مهم خانواده در کنترل و مهار رفتار افراد ضد اجتماعی تاکید کرد: اگر نیازهای عاطفی افراد در دوران کودکی به خوبی پاسخ داده شود، نقش چشمگیری در پیشگیری و کنترل رفتار این گونه افراد خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اموزش ، خانواده ، الگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.