سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باتري‌هايی با عمر طولاني‌تر

محققان با مطالعه و انجام آزمايش بر روي گرافين موفق به ساخت باتري‌هايي با عمر طولاني تر شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران معتقداند باتري ها آينده ليتيوم و هوا هستند که مي توانند طول عمري دو يا سه برابر باتري هاي فعلي داشته باشد.

باتري هاي موبايل براي بعضي ها منبع عصبانيت و اضطراب است، براي کليه افراد دست اندرکار تکنولوژي موبايل ساخت باتري که عمر طولاني تر داشته باشد تبديل به هدفي بزرگ در پژوهش ها علمي شده است.

محققان با گرافين آزمايش و بر روي آن مطالعه انجام دادند که موفق به ساخت باتري هايي با عمر طولاني تر شدند.

هاردويک محقق دانشگاه ليورپول گفت: گرافين يک ابر رسانا است و سبب مي شود تا تلفن سريع تر شارژ شود يا از باتري براي وسايل پيشرفته تر استفاده کرد. 

اما با تمام خوشبيني اين تکنولوژي محدوديت دارد يعني عناصر داخلي باتري نيکل سرب و ليتيوم از طبيعت مي آيد و همين محققان را محدود به جدول تناوبي مي کند، بنابراين هيچ گاه به زماني نمي رسيم که موبايل يک هفته شارژ داشته باشد. 

برخي از پژوهشگران راه هاي ديگري را انتخاب مي کند در لندن دکتر گرين هالچ ماده اي جديد از فيبر کربن  ساخته که مي تواند شارژ شود.

اين ماده در عين حال مي تواند شکل بگيرد تا مثلا به بدنه ي يک ماشين يا هواپيما تبديل شود. 

گرين هالش محقق بريتانيايي مي  گويد، مي توان تصور کرد موبايل هايي که باتري نداشته باشد و خود بدنه موبايل انرژي الکتريکي را ذخيره کند و يا ماشيني که انرژي ذخيره شده در بدنه يا درهايش سبب حرکت آن گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باتری ، گرافین ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.