سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانسنتی‌های نیمه‌شعبان،

از درخشش حاکم آفرینش تا فرود آمدن سپاه سه هزاری فرشتگان در زمین

در این گزارش با دانستنی‌های 15 شعبان، ویژگی‌های امام زمان (عج) و ماجرای قیام حضرت مهدی (عج) و فرود سپاه سه هزاری فرشتگان در زمین آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حضرت حجت‌بن‌الحسن المهدی امام زمان (عج) دوازدهمین پیشوای معصوم روز 15 شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جان گشود.

پدر بزرگوار امام زمان (عج) امام حسین عسگری (ع) و مادر گرامی ایشان حضرت نرجس (س) یا ریحانه، سوسن، صقیل و ملکه است.

بقیة‌الله، حجت، قائم، خلف صالح، صاحب‌الزمان، ولیعصر، مهدی از مشهورترین القاب، اباصالح و محمد از کنیه‌ها و اسامی آن حضرت (ع) است.

* ویژگی‌های امام زمان (عج)

بنابر روایتی از امام علی (ع)، حضرت مهدی (عج) در اخلاق و خلق شبیه پیامبر اکرم (ص) است.
چهره‌اش همانند ستاره درخشان و در گونه راستش خال سیاهی است.

دندان‌های پیشینش با یکدیگر فاصله دارند و موی دو طرف پیشانی او رفته است.

امام علی (ع) می‌فرماید: او جوان و میانه بالاست، خوشرو و خوش مو و مردی پیشانی بلند است. درخشندگی چهره‌اش بر سیاهی موهای صورت و سرش غلبه دارد.

بینی عقابی و شکمی بزرگ دارد بر ران راستش خال و دندان‌های پیشینش فاصله وجود دارد.

بنابر روایتی از امام باقر (ع):

او شخصی سرخ و سفید با چشمان گود و فرو رفته و بر  چهره‌اش نشانه‌ای است، ابروانی برجسته، پر پشت و شانه‌ای پهن دارد.

در اسعاف‌الرغبین نوشته صبان مصری، حضرت مهدی (عج) جوانی سیه‌چشم، کشیده ابرو و خمیده بینی با ریشی انبوه و پرپشت که بر گونه و دست راستش خال دارد.

* امام زمان (عج) در زمان قیام

حضرت مهدی (عج) امام زمان (عج) در هنگام ظهور و قیام در حالی که بر سرش ابری است در هنگام شب بر زمین با سپاه سه هزاری فرشتگان به فرماندهی حضرت جبرئیل (ع) در رأس آن و حضرت میکائیل در انتها آن فرود خواهد آمد.

تعداد یاران سپاه امام زمان (عج) برابر تعداد سپاهان جنگ بدر است.

اصحاب کهف نیز جز یاران و انصار خاص آن حضرت (ع) اند.

ایشان با شمشمیر خروج می‌کند و مالک شرق و غرب زمین می‌شود و زمین را از عدل و داد پر و اسلام را آشکار خواهد کرد، ساکنان آسمان و زمین از آن حضرت (ع) راضی و خشنود خواهند شد.

نیک بخت‌ترین مردم نسبت به امام زمان (عج) مردم کوفه‌اند، زمین در روزگار ایشان پرنعمت، پرمحصول می‌شود، آن حضرت (ع) گنج‌های نهانی خود را آشکار می‌سازد، مال و ثروت را فراوان بین همه پخش می‌کند و آن را حساب و کتاب نمی‌کند.

حضرت عیسی‌بن مریم (ع) پشت سر امام زمان (عج) نماز می‌گذارد و ایشان را بر کشتن دجال در باب لد، یاری ‌می‌دهد.

امام زمان (عج) در سال‌های فرد بین یک، 3، 5 و 7 و 9 خروج می‌کند، در مدت زمان بین 6 یا 7 یا هشت یا نه سال و به اندازه، 10 سال حکومت می‌کند.

آن حضرت (عج) تابوت سکینه (س) را از غار الظاکیه و اسفار تورات را از کوهی در شام بیرون می‌آورد.

دشمنان اصلی حضرت مهدی (ع) امام زمان (عج) فقهای مقلدی اند که از ترس شمشیر آن حضرت (ع) و به طمع آنچه نزد ایشان است، تحت فرمان وی درآمده‌اند.

امام زمان (عج) با دو عبای قطوانی ظهور و خروج خواهد کرد.

* هزار و صد و هشتادمین سالروز ولادت حاکم آفرینش
 
حضرت مهدی (ع) حجت‌بن الحسن امام زمان (عج) روز 15 شعبان سال 255 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشود.

وی در سن 5 سالگی در غیبت صغری از دیدگان مخفی و تاکنون در غیبت کبری از دیدگان همه‌ی عالمیان مخفی و در عالم غیب به سر می‌برد.

هم‌اکنون 15 شعبان سال 1435 هجری قمری مصادف با 23 خرداد ماه سال 1393 هجری شمسی هزار و صد و هشتادمین سالروز ولادت امام زمان (عج) است.
 
شیعیان جهان اسلام برای اثبات وفاداری و ابراز عشق،علاقه و محبت حقیقی خود به ایشان به طور همزمان در سراسر جهان اسلام هزار و صد و هشادمین سالروز ولادت امام مهدی حجت‌بن الحسن امام زمان (عج) را جشن می‌گیرند.

گفتنی است، بزرگترین هدیه به امام زمان (عج) در انتظار بودن ظهور، خروج و قیام ایشان است، به جا آوردن ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج)، زیارت امام زمان (عج)، دعای فرج و امام زمان (عج)، دعای عهد، دعای ندبه، نمازهای خاص امام زمان (عج) دعای بسیار برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج)، غسل شب و روز نیمه شعبان دارای فضیلت و ثواب بسیار است./گزارش از زهره کلهر

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: درخشش ، افرینش ، فرشتگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.