سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ایجاد فضای امن و کم‌ دغدغه در تولید آثار برای هنرمندان

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام خواسته یک هنرمند از ما این است که فضای امن و کم دغدغه‌ای برای او فراهم کنیم تا با بضاعت پرمایه خود بتواند آثاری ارزشمند در بخش‌های مختلف خلق کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی مرادخانی دیروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به تنوع حوزه‌های هنری و 11 شاخه هنر تجسمی اظهار داشت: جامعه ما امروز به سمت بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های هنری فرهنگی هنرمندان حرکت می‌کند؛ به طوری که خرید آثار هنری و توجه به آن در سبد خرید خانوارها قرار گرفته است.

وی ضرورت مجهز شدن هنرمندان را به علوم و فنون مختلف  یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در این زمینه و درمصداق روشن حرکت تحولی یک هنرمند می‌توان مشاهده کرد گذر از نگاه ساده و لایه اولیه دیدن آثار به مرحله واقع‌بینی و بصیرت‌افزایی است تا جامعه از سردرگمی و بی‌هویتی خلاصی پیدا کند و با بازیافت هویت اصلی انسجام و اتصال به حبل‌الله انجام شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ و هنر خود ذاتاً دارای پاکی، طهارت و تهذیب شایسته است و در این باب ضرورت دارد به اعتماد‌آفرینی بیشتر به دور از گرایشات صرف مادی توجه کنیم و زمینه‌ای را فراهمآوریم تا هنرمند بازگشت به هویت را با نمادهای امروزی مدنظر قرار دهد.

مرادخانی یادآور شد: این نمادها باید در آثار هنری از جمله فیلم، نمایش و دیگر بخش‌ها تجلی پیدا کند و هنرمند به راحتی بتواند از مناسبات هنری در جذابیت خلق هنر استفاده کند.

وی در ادامه گفت: اگر این آثار فاخر تولید شود قطعاً در فروش آن با مشکل و دغدغه‌ای روبه‌رو نخواهیم شد بلکه به سرعت قادر خواهیم بود آثار تولید شده را با قیمت مناسب به فروش برسانیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، فضای ، امن ، برای ، هنرمندان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.