سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"E-Science"طرحواره‌ای جدید برای وقوف بر کیهان پیرامونی

مشاور رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت به E-Science"" را به عنوان یک طرحواره و پارادایم جدید علمی ضروری دانست و گفت:در عصر حاضر علم داده ها در قالب به کارگیری ابزار و منابع محاسباتی و رایانشی برای تحلیل داده های حجیم یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران، دکتر کامبیز بدیع مشاور رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور اظهار داشت:مصادیق بارز " E-Science" را میتوان در علم اطلاعات زیستی و علم کیهان شناسی مشاهده کرد و در قالب دانشی است  که با نگاه و نگرش محاسباتی در محیط شبکه ای توزیع شده است.

وی افزود:" E-Science" این قابلیت را دارد که تا فناوریهایی که مشارکت توزیع شده را فعال میکنند در برگیرد و ویژگی بارز آن تولید داده های وسیع و انتشار سریع آنهاا و همچنین قابلیت ارزیابی توسط سایر صاحبنظران است.

 به گفته وی این علم طیف گسترده ای از مسائلی را که دانشمندان برآن اشاره میکنند در برگرفته است و به جای راهبری یک پژوهش با هدف واکاوی داده ها ؛داده های موجود را در خدمت دستیابی و توانمندی معنادار به کاوش در می آورند.

 دکتر بدیع "E-Science" را طرحواره چهارم علم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:تمرکز اصلی آن به جای آزمایشات و تکرار مشاهدات عینی در اصل بر استخراج قانونمندی از حجم وسیع داده ها است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.