سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الوطن:

امروز دشمنی با ایران، به نفع کشورهای خلیج فارس نیست

الوطن نوشت: کشورهای خلیج فارس، باید بدانند که امروز دشمنی با ایران یا دیگر کشورها، نفعی برای انان به دنبال ندارد بلکه اولویت باید این باشد که منافع سیاسی و توسعه ای خود را بشناسند و تا جائی که امکان دارد دشمنی های را محدود کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن چاپ کویت در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم خلیل علی حیدر  در انتقاد از مقاله اخیر یکی از نویسندگان این روزنامه در محکومیت ایرانی ها، نوشت: آیا همکار نویسنده ما مهندس "نصار عبد الجلیل" حق دارد که، همه ایرانی ها را مورد حمله و انتقاد شدید قرار دهد؟

نویسنده افزود: به عنوان مثال وی (عبد الجلیل نویسنده الوطن) می گوید ایران و فارس ها دشمنان ملت های عربی هستند. 

نویسنده تصریح کرد: مانند اینگونه تعمیم دادن های تاسف بار بر ضد همه اجزای یک ملت بدون استثنا، به وضوح نشان می دهد که این همکار محترم سیاست کنونی ایران بویژه از زمان (پیروزی) انقلاب اسلامی را با مردم  فارس (ایران) یا اجزای تشکیل دهنده ملت ایران که در برگیرنده کرد، بلوچ ،عرب، ترک های آذربایجان و دیگران است در آمیخته است و همه را به یک چشم نگاه کرده است.

نویسنده در ادامه می افزاید: همکار ما «عبدالجلیل» (در مقاله خود) به دخالت‌های ایران در سوریه و حوادث تاسف بار بحرین، اشاره کرد و همه اینها را بدون تحلیل و محاسبه دقیق، به حساب ایرانی‌ها گذاشت. 

نویسنده در ادامه تصریح کرد: همچنین باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم ما در جهان عرب، سیاست های ترک های عثمانی قبل از جنگ جهانی اول را  مورد حمله قرار می دادیم و آن زمانی بود که سیاست های ملی گرا و متعصب «گروه وحدت و ترقی خواه» بر سرنوشت ترکیه تسلط پیدا کرده بود و آنها (ترک های عثمانی) سیاست «ترک ساختن» را در کشورهای عربی تحت نفوذ عثمانی ها بویژه در بلاد شام دنبال می کردند. برادر عزیز، امروز ما به عنوان کشورهای خلیج فارس، دشمنی با ایران یا ایالات متحده و دیگران نفعی برای ما ندارد. بلکه اولویت این است که منافع سیاسی و توسعه ای خود را بشناسیم و تا جائی که امکان دارد دشمنی های خود را محدود کنیم؛ بویژه اینکه همه کشورهای عربی از سال دو هزار و یازده شاهد بحرانهایی هستند که کسی نمی داند سرانجام آن چیست و به کجا منتهی خواهد شد؟



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.