سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

پدافند غیر عامل ، نوعی سرمایه گذاری است

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : پدافند غیر عامل نوعی سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سردارغلامعلی حیدری در نشست شورای پدافند غیرعامل استان افزود: کاهش آسیب پذیری٬ افزایش بازدارندگی و ارتقا پایداری ملی از اصول راهبردی پدافند غیرعامل مورد نظر مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه اجرای این پدافند مختص ایران اسلامی نیست و بسیاری از کشورهای جهان که با خطرهای مختلف نظامی و غیر نظامی نیز مواجه نیستند، اهمیت شایان توجهی به انجام پدافند غیرعامل می‌دهند، ادامه داد:ایران در مقوله پدافند غیرعامل بسیار پیشرفت کرده و این موضوع در قانون اساسی جمهوری اساسی نیز از جایگاه بسیار برجسته‌ای برخوردار است.
وی ، چند منظوره کردن تاسیسات و شبکه‌های ارتباطی و همچنین پرهیز از ایجاد مراکز حساس و پر خطر در مناطق پرجمعیت را پیش از اجرای طرح های زیربنایی و اقتصادی از مواردی ذکر کرد که باید در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
معاون سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: فرهنگ‌سازی، افزایش آگاهی‌های عمومی از جایگاه این موضوع، به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش های دولتی و غیر دولتی و پیش‌بینی آموزش پدافند غیرعامل در دروس دانش آموزان و دانشجویان باید مد نظر مسوولان نظام باشد.
حیدری تاکید کرد: خوشبختانه در سال های گذشته آموزش عمومی در خصوص پدافند غیرعامل افزایش قابل توجهی یافته و اکنون بیش از یک هزار نفر در سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد این رشته دانش‌آموخته شده و 15 نفر نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر پایه اعتراف کارشناسان غربی برای مقابله با تهدیدهای پیش رو بسیار پراکنده و در عمق بسیار پایین احداث شده‌اند و ویژگی ممتاز دیگر برنامه هسته‌ای صلح آمیز کشورمان تکیه بر توان و استعداد داخلی در اجرای برنامه هاست.
معاون سازمان پدافند غیرعامل افزود: ایمن سازی از درون برای مقابله با تهدیدهای کشورهای استکباری از تاکیدهای همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده است./ش/ن
برچسب ها: پدافند ، سرمایه ، غیر عامل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.