سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رتبه اول اصفهان در تولی دات پروتئینی کشور

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان از رتبه اول این استان درتولیدات موادپروتئینی کشورخبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، امیر حسین افیونیˈ در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در استان اصفهان سالانه یک میلیون و 350 هزار تن مواد پروتئینی تولید می شود.
وی افزود: با وجود شرایط خشکسالی، تولیدات دامی استان اصفهان رشد مثبتی را تجربه کرده است.
وی از برنامه ریزی این معاونت برای توسعه کمی و کیفی واحدهای تولیدات دامی و پروتئینی خبر داد و گفت: در مکان هایی که مزیت نسبی برای توسعه کمی وجود داشته شرایط و بستر های لازم ایجاد شده است.
افیونی تصریح کرد: در واحدهای تولیدی که امکان توسعه کمی وجود ندارد شاخص های توسعه کیفی و بهبود عملکردها در اولویت قرار دارد.
وی با بیان اینکه تولیدات دامی استان اصفهان از خطوط کمیتی عبور کرده است، تاکید کرد: به دنبال افزایش کیفیت و زمینه های صادرات محصولات پروتئینی هستیم.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان نیز در این مراسم از افتتاح 14 طرح در بخش منابع طبیعی با یک میلیارد ریال اعتبار در هفته جهاد کشاورزی خبر داد.
ˈ
محمد علی کاظمیˈ افزود: این طرح ها در سه بخش جنگل کاری، بهبود و اصلاح مراتع و بیابان زدایی اجرا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از اخذ بودجه ای برای اصلاح معادن تخریب شده استان اصفهان در سه شهرستان اردستان، تیران و کرون و سمیرم خبر داد.
مدیر کل امور عشایر استان اصفهان نیز گفت: هشت طرح در این نهاد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح خواهد شد.
ˈ
اصغر مرادیˈ افزود: 9 هزار و 605 هزار خانوار عشایری در شش شهرستان اصفهان از سه ایل قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه وجود دارند.
وی خاطر نشان کرد: جمعیت عشایری استان اصفهان دارای یک میلیون راس دام سبک است و سالانه هفت هزار تن گوشت تولید و به بازار عرضه می کند.
وی با بیان اینکه این اداره خدمت رسانی به جامعه عشایری را بر عهده دارد، اظهار کرد: عمیلات ارزاق رسانی، آبرسانی و تامین علوفه از جمله خدمات این اداره به عشایر است.
وی از سایر نهادهای خدمت رسان خواست تا خدمات خود را به جامعه عشایر نیز ارائه دهند.
، هفته جهاد کشاورزی از 21 خرداد آغاز می شود.
شعار وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت جهادی و توسعه پایدار کشاورزی نام گرفته است


انتهای پیام.

برچسب ها: اصفهان ، جهاد ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.