سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

باید سرمایه های خرد را در قالب تعاونی های بزرگ سرمایه ای ساماندهی کرد تا زنان خود در آن سهم داشته باشند.

مسئول دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور معتقد است، دیگر زمان وام های خرد گذشته و باید سرمایه های کوچک زنان را در قالب تعاونی های سرمایه ای بزرگ ساماندهی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فهمیه فرهمندپور گفت: باید سرمایه های خرد را در قالب تعاونی های بزرگ سرمایه ای ساماندهی کرد تا زنان خود در آن سهم داشته باشند و بتوان از این پتانسیل در جهت توانمندسازی زنان استفاده کرد.

وی تامین اقتصادی را از مهمترین دغدغه های زنان امروز خواند و تاکید کرد: دو راهکار برای رفع دغدغه معشیت زنان وجود دارد، اول اینکه استقلال اقتصادی زنان به رسمیت شناخته شود و دوم اینکه سهم و حق زن در جریان اقتصادی خانواده به رسمیت شناخته شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان اظهار کرد: اگرچه نمی توان وعده سرمایه های بزرگ اقتصادی را به جهت توانمندسازی زنان داد، اما می توان همین امکانات محدود که در اختیار است را به شبکه های اجتماعی و مردمی زنان اختصاص داد.

فرهمندپور در ادامه گردآوری اطلاعات دقیق از ظرفیت های موجود در بخش زنان و شناخت مشکلات و محدودیت ها را از اصلی ترین اولویت ها عنوان کرد و افزود: برخی آمارهایی که از توانمندی زنان به گوش می رسد ما را شاد می کند و برخی آمار دیگر ما را دچار استرس و نگرانی می کند و البته مسئولیت پذیری ما را بیشتر می کند.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، خاطرنشان کرد: زنان ما در تمام سال‌های اخیر همواره در حال مدیریت جهادی بوده اند./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، سرمایه ، بزرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.