سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز:

کاهش میزان تولید ناخالص داخلی "ایتالیا" به نگرانی های اقتصادی دامن زده است

بر اساس آمار و ارقامی که سازمان آمار ایتالیا منتشر کرد میزان تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آمار ایتالیا در گزارشی اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه نخست امسال در مقیاس فصلی یعنی نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته 0.1 درصد و در مقیاس سالانه یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته 0.5 درصد کاهش داشته است. کارشناسان اقتصادی نیز پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص در هر دو مقیاس به همین میزان کاهش داشته باشد. 

کاهش میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه نخست امسال نتیجه افزایش همزمان ارزش افزوده بخش کشاورزی و کاهش ارزش افزوده در بخش صنایع است.

به ترتیبی که میزان ارزش افزوده در بخش کشاورزی 2.2 درصد در سه ماهه نخست امسال کاهش یافته است و در بخش صنایع نیز میزان ارزش افزوده حدود 0.4 درصد کاهش را دراین فصل مالی از سال نشان می دهد . 

در مقیاس سالانه نیز ارزش افزوده در سه ماهه نخست امسال به میزان 0.2 درصد افزایش یافته اما در همه بخش دیگر اقتصادی ارزش افزوده در مقیاس سالانه کاهش نشان می دهد. 

ایتالیا به مدت 9 سه ماهه پیاپی دچار رکود اقتصادی شده بود تااینکه در سه ماهه چهارم سال 2013 ، با رشد اقتصادی معادل 0.1 درصد افزایش ،بعد از این مدت طولانی سستی اقتصادی، از رکود خارج خارج شد.

اما در سه ماهه نخست امسال دوباره میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا سر به زیر شد و منفی شدن میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا به نگرانی ها در میان مقامات و مسئولان اقتصادی این کشور دامن زده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.