سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

هشت درصد از مراتع کشور دارای پوشش گیاهی بالای 50 درصد

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه مرتع های کشور از نظر پوشش گیاهی فقیر است، گفت: تنها 8 درصد از مراتع کشور بالای 50 درصد پوشش گیاهی دارد.

محمدتقی عموزاده گفت: 25 درصد از مراتع بین 25 تا 50 درصد پوشش گیاهی و 67.7 درصد از این عرصه ها نیز بین 5 تا 25 درصد پوشش گیاهی دارد.

وی اظهار داشت: ورود دام مازاد و بیش از زمانبندی در مراتع مهم ترین عامل خشک شدن پوشش گیاهی مراتع کشور است که با برنامه های جلوگیری از دام مازاد و زمان مقرر، طی سال های گذشته 22 میلیون از مراتع کشور احیا شد.

عموزاده با اشاره به اینکه باید تعداد بهره بردار در سطح مرتع کاهش یابد، گفت: هم اکنون 81 میلیون دام سبک از سوی 916 هزار دامدار بهره مند از مراتع کشور هستند.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 50 درصد گوشت قرمز کشور از دام های وابسته به مراتع تولید می شود و 50 درصد علوفه مرتع را باید دام ها استفاده کنند.

محمد تقی عموزاده ادامه داد: برای 84 میلیون هکتار از اراضی کشور برای 862 هزار خانوار پروانه بهره برداری صادر شده است.

وی تصریح کرد: طرح مرتعداری تاکنون در 39 میلیون هکتار در قالب 13 هزار و 500 فقره طرح تهیه و 18.5 میلیون هکتار از مراتع نیز در قالب هفت هزار و 600 فقره به مردم واگذار شده است که هر فقره 19 خانوار را بهره مند می کند./ب

برچسب ها: مراتع ، پوشش ، گیاهی ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.