سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

شیب افزایش معلولیت ها در ایلام ملایم شده است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه شیب افزایش معلولیت ها در این استان ملایم شده است گفت: طرح مکان یابی معلولیت و معلولان ˈGISˈ از سال گذشته توسط این اداره کل در مناطق مختلف استان آغاز و در مرحله پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ زهرا نادری افزود: بر اساس نتیجه این طرح اگرچه معلولیت در استان روند رو به رشدی دارد ولی بر اساس ارزیابی ها این روند در طول 10 سال گذشته (83 تا 93 ) در حال ملایم شدن است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام ارتقا کیفیت زندگی مردم، افزایش آگاهی عمومی، ارایه خدمات بهداشتی و مراقبتی، انجام مشاوره های مختلف، اجرای طرح های پیشگیری و ... را در ملایم شدن شیب افزایش معلولیت های استان تاثیرگذار دانست.

نادری تاکید کرد: این طرح با هدف کسب آمار و اطلاعات دقیق و منسجم از شمار معلولان، نوع معلولیت، وضعیت معلولان در ارتباط با شاخص های رفاهی و معیشتی، درمانی، اشتغال، داشتن قابلیت توانمندی، سطح سنی، وضعیت تحصیلات، مسکن و بیمه، نوع و درجه معلولیت و نحوه پراکندگی آن در نقاط شهری و روستایی به منظور برنامه ریزی هدفمند برای توانمندسازی این قشر اجرا شده است.

وی افزود: مجموع کل معلولان استان 10 هزار و 70 نفر بوده که کمترین شمار معلولان مربوط به قشر زیر 10 سال با 844 نفر است که این افراد در 10 سال گذشته متولد شده اند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: اگرچه آمار توانخواهان سالمند 50 تا 60 سال نیز در این طرح با درصد پایینی معادل 811 نفر وجود دارد ولی به علت دقیق نبودن آمارگیری در شش دهه گذشته و شناسایی نشدن طیف گسترده ای از معلولان به علت بهره مندی از خدمات سایر دستگاه های حمایتی نمی توان به آن استناد کرد.

استان ایلام دارای 565 هزار نفر جمعیت است که 25 هزار نفر از این شمار از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
 
 انتهای پیام/ز
 
برچسب ها: معلولیت ، ایلام ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.