سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

احداث اکوپارک ملی در منطقه پراو در کرمانشاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی و حمایت از گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی از ویژ‌گی‌های احداث اکوپارک ملی در منطقه پراو در کرمانشاه است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی  گفت: به همت سازمان محیط زیست کرمانشاه برای نخستین بار در غرب کشور مدرسه‌ای با عنوان مدرسه طبیعت در روستای گلان در شهرستان پاوه با هدف اشاعه فرهنگ دوستی با محیط زیست ایجاد شده است.

وی استان کرمانشاه را نماد مشارکت پذیری کشور توصیف کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه یاری‌رسان خوبی برای محیط زیست هستند و بیش از پیش به حمایت و مساعدت سمن‌ها نیاز داریم و در این راستا سازمان‌های مردم نهاد تحت نظارت سازمان محیط زیست با هدف افزایش کمیت و کیفیت سمن‌ها سازماندهی می‌شوند.

همتی از احداث اکوپارک ملی در منطقه پراو خبر داد و بیان کرد: اکوپارک پرآو می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و بویژه خارجی را فراهم کند و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی جوانان، حمایت از گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی از دیگر ظرفیت‌های این منطقه است.

وی دیپلماسی محیط زیست را امری الزامی دانست و افزود: متأسفانه پدیده ریزگردها در استان به یک معضل و چالش بزرگ تبدیل شده و 95درصد علت‌های گرد و غبار استان ماهیت خارجی دارند که در این راستا زندگی مسالمت‌آمیز برای مقابله با ریزگردها با ایجاد کمربندهای فضای سبز در شهرهای مرزی و کلان شهرها مورد توجه مسئولان محیط زیست کرمانشاه قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: 5 منطقه شکار ممنوع و 4 منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه وجود دارد و درصدد هستیم تا پایان سال تعداد مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع را دو برابر کنیم./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، احداث ، پارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.