سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزیر کار سوريه مطرح شد

اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی سوریه/سه زمینه همکاری در بازار کار

وزير کار سوريه در حاشيه يکصد و سومين اجلاس بين المللي کار با علي ربيعی وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از ژنو، در اين ملاقات ربيعی برگزاری انتخابات رياست جمهوری سوريه را تبريک گفت و تاکيد کرد: ملت و دولت جمهوری اسلامی ايران همواره در کنار سوريه خواهند بود.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشريح دستاوردهای جمهوری اسلامی ايران در زمينه آموزش نيروی کار اشاره کرد و با عنوان اينکه تاکنون مربيان از کشورهاي عراق و افغانستان در ايران آموزش هاي فني و حرفه اي را فراگرفته اند يادآور شد: در اين زمينه نيز با عمان يادداشت تفاهمی امضا کرديم و مايليم در حوزه های مختلف از جمله آموزش با سوريه همکاری داشته باشيم.

ربيعي همکاری در زمينه مسائل رفاه اجتماعی، امور بهزيستی و فني و حرفه‌ای را سه زمينه همکاری براي دو کشور دانست و گفت: در برخی کشورها آموزش ها متناسب با بازار کار نيست، ولی آموزش های فني و حرفه ای می تواند متناسب با بازار کار ارائه شود و ايران اين توانايی را دارد که متناسب با نيازهای بازار کار سوريه اين آموزش ها را ارائه کند.

وزير کار همکاری در بخش هاي اقتصادي شرکت هایي وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از ديگر زمينه های همکاری عنوان کرد و افزود: می توانيم در اين زمينه سرمايه گذاري های لازم را داشته باشيم.

وی به تجربه ايران در زمينه جمع آوری اطلاعات بازارکار ايران اشاره کرد و گفت: ايران در زمينه تجزيه و تحليل آمار بازار کار تجربيات فراوانی دارد که می‌توانيم با استفاده از اين تجربيات به سوريه کمک کنيم.

ربيعی بر آمادگي ايران برای مشارکت در بازسازی سوريه تاکيد کرد و گفت: شرکت های ايرانی از توانمندی های مناسبی براي مشارکت در بازسازی سوريه برخوردارند.

همچنين در ادامه این گفتگو "حسن حجازی" وزير کار سوريه نيز در اين ملاقات با ابراز خرسندی از همکاري دو کشور، بر لزوم استفاده از تجربيات ايران در حوزه آموزش و اشتغال تاکيد کرد.


  انتهای‌پیام/   
برچسب ها: آمادگی ، مشارکت ، بازسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.