سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

خرید تضمینی 1320 تن دانه روغنی کلزا در آمل

رئیس اداره تعاون روستایی آمل از خرید تضمینی یک هزار و 320 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: خرید این محصول از کشاورزان همچنان در چهار مرکز خرید تضمینی ادامه دارد.

حبیب‌الله بابایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به شروع برداشت کلزا در این شهرستان طی هفته‌های اخیر افزود : : بیش از 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری به زیر کشت کلزا رفت.

وی با اعلام اینکه امیدواریم حدود 4 هزار تن برداشت کلزا را در این شهرستان شاهد باشیم، گفت: کلزا یکی از دانه‌های روغنی است که معمولا در شمال کشور بعد از کشت برنج در مزارع کشاورزی کاشته می‌شود و قبل از نشاء محصولات کشاورزی کار برداشت آن به پایان می‌رسد.

بابایی با اعلام اینکه قیمت‌‌گذاری کلزا بستگی به میزان رطوبت محصول آن دارد، تصریح کرد: براساس میزان رطوبت در خرید تضمینی برای کلزا از هر کیلوگرم یک هزار و 750 تا یک هزار و 900 تومان قیمت‌گذاری شده است تا از کشاورزان خریداری شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان آمل افزود: تاکنون یک هزار و 320 تن دانه گلزا با نرخ مصوب در این شهرستان خریداری شده و با خرید این دانه روغنی بتوانیم گام موثری در ارائه خدمات به کشاورزان برداشته و تاحدودی در برطرف‌‌سازی نیاز جامعه تاثیر داشته باشیم.

به گفته این مسئول تعاون روستایی در آمل، چهار مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در این شهرستان فعالیت دارند.

بابایی با تاکید اینکه با خرید تضمینی کلزا دست افراد سودجو و فرصت‌طلب که خواهان کاهش نرخ کلزا بوده تا به منافع شخصی‌شان برسند کوتاه می‌شود، اذعان داشت: کشاورزان کلزاکار که سختی‌های زیادی را در این بین متحمل شدند تا دانه‌های کلزا را به ثمر برسانند خود باید از فروش آن سود ببرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دلالان و واسطه‌ها نیز با ورود در امر خرید کلزا با قیمتی کمتر از نرخ مصوب همیشه سعی دارند تا با کمترین زحمت بیشتری سود را به دست آورند.

بابایی با اعلام اینکه سازمان تعاون روستایی سعی دارد محصولات گلزا را به قیمت تضمینی هر کیلوگرم یک هزار و 750 تا یک هزار و 900 تومان از کشاورزان به طور مستقیم خریداری کند، گفت: با خرید تضمینی وجه مورد نظر حاصل از فروش کلزا طی چند روز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان آمل ادامه داد: دلال‌ها با حضور در محل برداشت کلزا با پرداخت وجه نقد این محصول را با نرخ هر کیلویی تا یک هزار و 400 تومان و کمتر از نرخ مصوب خریداری می‌کنند و خود کلزای خریداری شده را به قیمت بالاتر تحویل انبارهای تعاون روستایی می‌دهند.

به گفته بابایی، این مسئله باید اطلاع‌رسانی شده و کشاورزان با اطلاعاتی که از سوی دهیاری‌ها و مراکز خدماتی به آنها ارایه می‌شود حاضر نشوند تا محصولات خود را به قیمت بسیار کم به فروش برسانند./ب

برچسب ها: خرید ، کلزا ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.