سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزیده فانوس زرین:

سینما مدیون ادبیات است

"سهیل سلیمی" کارگردان فیلم "فرشتگان قصاب" گفت: اساسا سینما و در واقع عرصه فیلم مدیون ادبیات است.

"سهیل سلیمی" برنده جوایز جنگاور نور، فانوس زرین و ققنوس بلورین در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سینما و در واقع عرصه فیلم‌سازی مدیون ادبیات است چرا که در ابتدا فیلم و فیلمنامه از ادبیات اقتباس شد و از این حیث ادبیات نقش مهمی را ایفا کرده است اما به مرور با شکل گرفتن فیلمنامه نویسی نقش ادبیات کم رنگ شده.

وی در پاسخ به ضرورت وجود ادبیات در فیلمنامه‌ها گفت: هر موضوعی اصل و ریشه‌ای دارد و زمانی که این اصل ازبین برود به مرور زمان خود فیلمنامه هویتش را از دست می‌دهد ولی محتوا می‌شود سلیمی افزود: متاسفانه سال‌های زیادی است که با کنار گذاشتن ادبیات تمرکز بیشتری روی فیلمنامه نویسی کرده‌ایم و راه حل جلوگیری از این رویه ابتدای ساکن چاپ رمانها قوی است.

وی اظهار داشت: ادبیات در حال حاضر غنا و قدرت خود را از دست داد و این یکی از دلایلی است که نگارش فیلمنامه‌ها ادبیات فاصله گرفته و در 50 سال گذشته محبوبیت خود را از دست داده و این روزها مردم متوجه نقطه ضعف‌های زیادی در آن می‌شوند و نیاز مخاطب را برآورده نمی‌کند.

سلیمی در پایان گفت: به طور حتم خودم را محدود به یک سبک نمی‌کنم و از فیلمنامه ادبی که معنای کامل را بدهد و از متن قوی برخوردار باشد استقبال خواهم کرد.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.