سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بیانیه ی شورای هماهنگی تبلیغات استان کرمان به مناسبت جشن های نیمه شعبان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت جشنهای نیمه شعبان بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ، در این بیانیه آمده است :شعبان المعظم، ماه درخشش اعیاد بزرگ اسلامی است و جان و دل مسلمانان در این ماه به موالید خجسته آن منور می شود و همه این اعیاد به نیمه شعبان منتهی می شود که روز میلاد ابر مردی از سلاله پیامبر (ص) است که با حضورش خوبی ها را معنا می بخشد و طعم شیرین عدالت را به جهانیان خواهد چشانید.

بدون شک آن امام بزرگوار از پیروان و شیعیانش انتظار دارد که زندگی خویش را با التزام به ایمان و عمل صالح در مسیر درک مراتبی از عبودیت الهی، برای دستیابی به نفس مطمئنه انتظام بخشیده و زمینه ظهورش را فراهم کنند.

لذا علاوه بر تبریک به مناسبت ولادت با سعادت عزیز دلها، منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) توجه تمامی شیفتگان و دوستداران آن حضرت را به نکاتی پیرامون برگزاری جشن های نیمه شعبان جلب می کنیم.

1ـ بر حسب حدیث مشهور و مسلم بین الفریقین ( من مات ولم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیه) معرفت نسبت به امام ، از اعتبار و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر کسی بمیرد ( در هر عصر و زمانی) و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است. لذا باید در برگزاری جشن ها و مراسم باشکوه نیمه شعبان به اصل محتوا و تاثیر گذاری برنامه ها به خصوص برای کسب معرفت و شناخت هر چه بیشتر به انجام وظائف منتظران آن حضرت دقت لازم را بعمل آورند.

2- شایسته است مراسم و محافل جشن و سرور همگان را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهد و با توجه به اینکه بخش مهمی از تعالیم اسلام عزیز و هدایت اولیاء الهی توصیه به دعا و نیایش و مناجات با خداست، انتظار دارد برگزار کنندگان مراسم جشن های نیمه شعبان نسبت به برگزاری مراسم احیاء در شب نیمه شعبان و همچنین جلسات دعا برای آن حضرت و تعجیل در ظهور پر خیر و برکتش اهتمام لازم را داشته باشند و دعا برای آن حضرت، دعا برای همه ی بشریت است. بدون شک ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه ی انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین ، نجات همگان را از جهالت و ضلالت و گمراهی بدنبال خواهد داشت.

3ـ منتظران و دلباختگان یوسف فاطمه (س) ضمن برگزاری هرچه باشکوه و با عظمت جشنها و مراسم نیمه شعبان توجه داشته باشند اعیاد مذهبی جزوشعائر دینی و اعلام وجود و افتخار به ولایت ائمه معصومین (ع) است لذا بایستی از آلودگی مراسم و محافل جشن به گناه، لهو و لعب و غنا و همچنین خرافات و انحرافات جلوگیری بعمل آمده و دقت لازم در این زمینه صورت پذیرد.

4ـ بدون شک بهره برداری مناسب از مراسم و محافل جشن و سرور در سایه انضباط و امنیت امکان پذیر می باشد لذا همکاری شما با مسئولان امنیتی و انتظامی به خصوص عزیزان( نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی) امری ضروری و اجتناب ناپذیر خواهد بود .

در پایان از تمامی برگزار کنندگان مراسم انتظار دارد با رعایت شعائر و آداب اسلامی در جشن ها و برنامه ها نسبت به پاکیزگی و آراستگی شهرمان تمهیدات لازم را بعمل آورند.

توفیق عزت و سربلندی همه دلباختگان حضرت مهدی موعود (عج) را از خداوند متعال خواستاریم./ش/ن


برچسب ها: بیانیه ، شورا ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.