سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

کمبود منابع مالی مهمترین مشکل کشاورزی خراسان شمالی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کمبود منابع آبی مهم ترین مشکل بخش کشاورزی این استان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، ابوالفضل یاوری در دیدار با امام جمعه بجنورد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، افزود: خراسان شمالی در منطقه خشک واقع بوده که با کمبود آب در بخش کشاورزی مواجه است.

وی بر مدیریت منابع آبی تاکید کرد و افزود: کشاورزان باید با توجه به کمبود آب، درست از منابع آبی استفاده کنند.

وی بر حمایت بخش کشاورزی نیز تاکید کرد و افزود: باید مسوولان به این بخش بیشتر توجه کنند و تا کشاورزان در سال های خشکسالی با مشکل مواجه نشوند و روند کار کشاورزی مشکل ایجاد نشود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان در بین کشور رتبه دهم را دارد بایدبرای ارتقای این شاخص بیشتر تلاش کنیم و در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی بر مدیریت جهادی نیز تاکید و افزود: با روحیه جهادی می توان شاخص های بخش کشاورزی را بالا برد.

امام جمعه بجنورد نیز در این دیدار گفت: سازمان جهاد کشاورزی در خدمت مستقیم عامه مردم است چرا که مسوولیت خطیری بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای روان سازی زندگی اقتصادی مردم خدمات ارائه می دهد که حوزه کاری گسترده ای نیز دارد.

وی کار در حوزه جهاد کشاورزی را مقدس دانست و افزود: یکی دیگر از ویژگیهای جهاد کشاورزی عنوان جهادی آن است که باید این عنوان در فرهنگ ما نهادینه شود چرا که ارزش بالایی دارد .

وی بر کار و کوشش تاکید کرد و تصریح کرد: در زمان طاغوت مدیریت کشور دچار مشکل شد ونتوانست به پیشرفت برسد پس هم اکنون باید با مدیریت جهادی بتوانیم کمبودها ونقصان ها را جبران کنیم.

امام جمعه بجنورد بر توجه به زیر ساخت های بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای توسعه پایدار و همه جانبه باید زیر ساخت ها در بخش کشاورزی آماده شود تا این بخش تقویت شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استراتزی محسوب می شود اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به بخش کشاورزی و تولید توجه ویژه شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در خصوص تاکید رهبری مبنی بر اینکه استان خراسان شمالی منطقه ای کشاورزی است که در کشور نیز جایگاه دهم را دارد افزود: در این زمنیه باشد بیشتر کار شود تا بتوانیم پاسخ مناسبی برای رهبری در این زمنیه داشته باشیم چرا که ایشان به تولید و کشاورزی اهمیت می دهند.

وی بر مدرن کردن ماشین آلات بخش کشاورزی و سایر بخش ها نیز تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اکنون بیشتر کشورها به سمت مدرن شدن پیش می روند ما نیز نباید عقب بیفتیم و باید برای پیشرفت کردن کشور تلاش مضاعف کنیم/س

برچسب ها: کمبود ، منابع ، کشاورزی ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.