سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشان/

نباید به مبتلایان ایدز برچسب زد

رئیس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به راه‌های مختلف انتقال بیماری ایدز، بر پرهیز از برچسب زدن به این بیماران تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، ، امین عسگری سه‌شنبه شب در همایش ایدز در تالار ارشاد این شهرستان اظهار داشت: راه‌های غیرشرعی و روابط نامشروع تنها راه انتقال بیماری ایدز نیست بلکه از راه‌های مختلف مانند مراجعه به دندانپزشکی نیز امکان انتقال این بیماری وجود دارد لذا باید با فرهنگسازی در این زمینه، از برچسب زدن به این بیماران خودداری شود و حق زندگی را از آنها در جامعه سلب نکنیم.

وی آمار افراد مبتلا به ایدز در کاشان را با توجه به آمار دانشگاه علوم پزشکی کاشان بالا دانست و افزود: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما متأسفانه بیشترین مبتلایان به بیماری ایدز را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به افتتاح هفدهمین دفتر باشگاه مثبت نوید کشور در کاشان خاطرنشان کرد: این دفتر به همت و با نظارت این اداره راه‌اندازی شده که بیانگر پیشگام بودن کاشان و احساس خطر در مورد بیماری ایدز در این شهرستان نسبت به سایر مراکز استان‌های کشور است.

عسگری هدف از تشکیل این دفتر را کمک‌رسانی به معتادان، شناسایی آنها و کاهش آسیب‌های قابل انتقال توسط آنها ذکر و عنوان کرد: تاکنون 248 معتاد تزریقی و کارتن‌خواب در کاشان شناسایی شده که از رفتارهای پرخطر مانند استفاده از سرنگ مشترک برخوردار بوده و از شهرهای اطراف به این شهرستان مهاجرت کرده‌اند.

به گفته وی برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، وسایل تنظیم خانواده، سرنگ یکبار مصرف در اختیار معتادان قرار می‌گیرد تا در صورت ابتلا به بیماری‌های ایدز و هپاتیت از انتقال آن به خانواده و جامعه جلوگیری شود.

رئیس اداره بهزیستی کاشان یادآور شد: با توجه به تحقیقات به عمل آمده و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کاشان برای بیماری‌های قابل انتقال مانند ایدز و هپاتیت، با همکاری اداره بهزیستی استان اصفهان نسبت به شناسایی معتادان و محل پاتوق آنها اقدام شد اما متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی آنها توسط نهاد متولی و قادر نبودن اداره بهزیستی برای اداره این امر به تنهایی، مرکز کارشناسی نوید کاشان توسط بخش خصوصی تأسیس شد.

 برگزاری کارگاه آشنایی و پیشگیری از ایدز و درمان آن، آزمایش خون و تشخیص ایدز، نمایشگاه صنایع دستی بیماران ایدزی کاشان و نمایشگاه کودک با موضوع ایدز از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش بود.

در حال حاضر 105 نفر از بیماران ایدز تحت پوشش باشگاه مثبت نوید کاشان است که جوان‌ترین آنها 22 سال و مسن‌ترین آنها 74 سال سن دارند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کاشان ، ایدز ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.