سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود عاطفی اعلام کرد:

آغاز مقدمات اجرایی طرح فیلمنامه نویسی اقتباسی دفاع مقدس با حضور نویسندگان مطرح کشور

در تمام کشورهایی که سینما در آنها به عنوان یک صنعت مطرح است بحث اقتباس به صورت جدی پیگیری می‌شود و هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پر فروش را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می دهند.

"محمود عاطفی"، رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ضمن تاکید بر تحکیم زیرساخت های سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت: در تمام کشورهایی که سینما در آنها به عنوان یک صنعت مطرح است بحث اقتباس به صورت جدی پیگیری می‌شود و هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پر فروش را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می دهند.
 
وی افزود: سینمای هالیوود نیز به عنوان صنعتی ترین سینمای دنیا همیشه بحث اقتباس را به صورتی جدی دنبال کرده و با این روش مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است. با بررسی فیلم های تولید شده  در سینمای هالیوود و نگاهی به تاریخ سینما متوجه می شویم که اغلب آثار پر فروش و پر مخاطب فیلم هایی بوده اند که از روی کتابهای موفق تولید شده اند.
 
وی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته کتاب‌های بسیار خوب و ارزنده ای در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که برخی از این آثار در قالب رمان و برخی دیگر در قالب خاطرات جنگ به چاپ رسیده و بسیاری از آنها این ظرفیت را دارند که به آثار خوب و قابل توجهی در سینما و سریال تبدیل شوند.
 
وی تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد تا با به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و مشارکت همه ناشران، کتابهایی  که در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است را بررسی و از بین آنها کتابهایی که واجد شرایط برای تبدیل شدن به فیلم را دارند انتخاب و در قالب یک برنامه ساماندهی شده و استفاده از نویسندگان مطرح و طراز اول مقدمات تبدیل این کتابها به فیلنامه هایی فاخر را فراهم کند .
 
وی افزود: درحوزه ادبیات دفاع مقدس کتاب هایی به چاپ رسیده که در نوع خود بی نظیر است و این کتابها توانسته اند با مخاطبان بسیار زیادی ارتباط برقرار کنند و جزو پر فروشترین کتاب‌های سال شوند. برخی از این کتابها ظرفیت این را دارند که چند فیلمنامه خوب و فاخر از روی آنها نوشته شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.