سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

بافت 277 تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد استان یزد/خودکفایی مددجویان کمیته امداد در سال فرهنگ و اقتصاد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در سال گذشته 277 تخته فرش به متراژ یک هزار و 610 مترمربع توسطمددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: در سال گذشته 277 تخته فرش به متراژ یک هزار و 610 مترمربع توسطمددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

با بیان این مطلب افزود: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این منطقه بوده که به نسل امروز منتقل شده و مورد استقبال مردم به ویژه روستاییان قرار گرفته است.

وی با بيان اينکه استعداد سنجي قاليبافان و مشاوره شغلي آنها بصورت چهره به چهره از رويکردهاي اساسي اين نهاد در ايجاد طرح هاي قاليبافي است، گفت: پس از طي اينمراحل متقاضيان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکميل پرونده به واحد مربوطه معرفي مي شوند که با تهيه امکانات نقشه و مواد اوليه مورد نياز توسط امداد طرح راه اندازي مي شود.

محمد زارع اظهار داشت: در سال 92، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد یک هزار و 610 مترمربع فرش به ارزش ریالی 7 میلیارد و 819 میلیون ریال بافتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزداضافه کرد: در سال گذشته تعداد 560 تخته فرش به متراژ 2 هزار و 658 مترمربع به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال از طریق اجرای طرح های مشاغل خانگی تسهیلات قرض الحسنه بانکی توسط مددجویان تحت حمایت و موردی بافته شده و از طریق بازار داخلی استان به فروش رسیده است.

تحویل مواد اولیه بافت فرش و پرداخت وام از جمله اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد بوده که به بافندگان اعطا شده است./ش/ن

برچسب ها: بافت ، فرش ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.