سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

آزاد سازی تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده خراسان جنوبی

تسهیلات بازسازی مناطق سیل زده نهبندان خراسان جنوبی تا ۱۰ روز آینده آزاد سازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ، مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور در بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده نهبندان گفت : در سیلی که 23 اسفند پارسال ( سه ماه قبل ) در نهبندان به مدت 3 روز جاری شد، 519 واحد مسکونی از 30 تا 100 درصد در روستاهای طبسین سفلی و علیا و کهنو تخریب شد .

جودی افزود : : بازسازی مناطق سیل زده نهبندان با آواربرداری منازل مسکونی از همان روزهای اولیه آغاز که تاکنون 265 واحدبا حجم عملیات 42639 متر مکعب آواربرداری شده است .

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: تاکنون برای احداث 123 واحد نقشه ی طرح پیاده شده , 79 واحد پی کنی و و 41 واحد نیز پی سازی شده است که این روند کار طی روزهای آینده شدت و پیشرفت بیشتری خواهد داشت .

وی روند اجرای بازسازی مناطق سیل زده ی نهبندان را مثبت ارزیابی کرد و گفت : هیات دولت ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان استان خراسان جنوبی تصویب کرده است .

جودی تصریح کرد: این اعتبار با تاکید ویژه رئیس جمهور و اهتمام معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری ظرف 10 روز آینده به بانک مرکزی ابلاغ و در اختیار استان قرار گرفت.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد:از مبلغ مذکور ۹۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد دوران مشارکت مدنی و نیز فروش اقساطی با مدت باز پرداخت ۱۵ ساله خواهد شد.

وی گفت: از این اعتبار برای هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ۳۵۵ واحد روستایی خسارت دیده در نهبندان اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از مبلغ مزبور نیز در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا از طریق اداره کل بنیاد مسکن ا نقلاب اسلامی به ازای هر واحد ۳۰میلیون ریال به صورت بلا عوض در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور همچنین گفت: مقرر شد مبلغ ۷۵میلیارد ریال دیگر از مبلغ یادشده نیز به صورت تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و سایر بخش های خسارت دیده ناشی از سیل در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

پس از گذشت 3 ماه از وقوع سیلاب در 3 روستا ی کهنو ؛ طبسین علیا و سفلی نهبندان واقع در حاشیه ی مرزهای شرقی استان ، سفر کردیم به آن مناطق , مناطقی که سیلاب ؛ 519 واحد مسکونی را بین 30 تا 100 درصد تخریب کرد .

بازسازی مناطق سیل زده نهبندان با تصویب تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض از سوی هیات دولت با شدت و پیشرفت بیشتری ادامه دارد./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.