سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نیاز آبی نچندان زیاد عاملی برای افزایش سطح زیرکشت زعفران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نیاز آبی نچندان زیاد زعفران به آب و احساس نیاز به آب در مواقعی که سایر محصولات به آب نیازی ندارد از دلایل مهم افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان شده است.

سعداله اسکندری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: سالانه 8/529 کیلوگرم زعفران در استان تولید می شود.

وی تشریح کرد: محدودیت های آبی و تنش های خشکی و خشکسالی در افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان بی تاثیر نبوده است.

اسکندری ادامه داد: کارشناسان تولید متوسط 8/3 کیلوگرم در هکتار برای زعفران برآورد کرده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گسترش کشت این محصول جزو سیاست‌های سازمان و از اولویت‌های اجرایی این مدیریت محسوب می‌شود و تلاش بر این است در قالب طرح‌های توسعه‌ بخش کشاورزی استان و تعمیم الگوی کشت در اراضی زراعی شهرستان‌های مستعد، براساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، جایگاه آذربایجان‌شرقی در تولید و فرآوری این محصول زراعی ارزشمند، بیش از پیش افزایش یابد.

وی اظهار داشت: حمایت قیمتی، سهم عمده‌ای در افزایش سود کشاورزان و حذف دست واسطه‌ها دارد و یکی از ابزارهای آن خرید توافقی زعفران است که حداقل می‌تواند هزینه‌ کشاورزان را در مورد تولید زعفران پوشش دهد.

اسکندری تاکید کرد: با توجه به این که زمان گلدهی زعفران یعنی اوایل تا اواخر آبان ماه مصادف با زمان بارندگی در استان محسوب می شود، بارندگی را می توانیم به عنوان عاملی محدود کننده برای تولید زعفران در آذربایجان شرقی تلقی نماییم.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، کشت ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.