سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

صدور روزانه 400 تن شیر از خراسان رضوی به 4 استان کشور

قائم مقام امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: روزانه 400 تن شیر، از خراسان رضوی به چهار استان تهران، گلستان، مازندران و فارس صادر می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدحسین ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری هفته جهادکشاورزی در سالن همایش جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: مواد پروتئینی مهم‌ترین موضوع مورد استفاده در سبد مصرفی خانواده است.
وی با ابراز خرسندی از خودکفایی محصولات دامی استان هم چون مرغ، شیر، تخم مرغ و گوشت تصریح کرد: در بخش شیر استان، روزانه 400 تن شیر به چهار استان تهران، گلستان، مازندران و فارس از خراسان رضوی صادر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چهار ماهه آخر سال گذشته به‌واسطه اختصاص یافتن یارانه شیر، میزان خروج این ماده غذایی به خارج از استان بسیار خوب بوده است، ادامه داد: 160 تن شیر در این دوره از استان خارج شد که با وجود افزایش تولید 25 کیلو شیر به 35 کیلو در روز، آمار بسیار خوبی است.

ابراهیمی با اشاره به کشتار دام و صدور آن از خراسان رضوی اضافه کرد: در حوزه تولید مرغ گوشتی زنجیره‌های بسیار خوبی داریم که به عنوان مثال در کاشمر به‌واسطه افزایش تولیدات مرغ گوشتی موفق به تعیین قیمت مناسب در این خصوص برای بازار شدیم.

قائم مقام امور دامی جهادکشاورزی استان بیان داشت: 42 درصد سرمایه‌گذاری در بخش امور دامی در استان انجام شده است و ما بیش از 50 درصد ذخیره مرغ منجمد را در استان داریم.

وی با بیان اینکه یارانه پرداخت شیر با همکاری سازمان صنعت و معدن طی چهار ماه آخر سال گذشته 210 میلیارد تومان بوده است، افزود: تا تاریخ 10 اردیبهشت سال جاری تمامی یارانه در اختیار مدیران کارخانه‌های شیر استان تحویل داده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اختصاص 69 درصد اعتبارات به امور دامی استان تأکید کرد: با توجه به مناطق کویری استان و کاهش بارندگی‌ها خوشبختانه مراتع مناسبی برای تغذیه دام در استان وجود دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شبر ، مشهد ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.