سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز جشن‌هاي دهه مهدويت ویژه زائران غيرايراني در حرم مطهر رضوي

جشن‌های دهه مهدویت ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی آغاز شد

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: سخنرانی ، مسابقات فرهنگی ، قرائت ادعیه و زیارت ، مدیحه سرایی و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) ، اهدای هدایا و نماز جماعت از شاخص‌ترین برنامه‌های ویژه نیمه شعبان برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی است.

باقری افزود: حجت الاسلام والمسلمین هادی یوسفی غروی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برای زائران عرب زبان و حجج اسلام والمسلمین جعفری ، تقوی ، سید سبطین عباس رضوی در رواق کوثر و مقبره شیخ حر عاملی در جمع زائران اردو زبان سخنرانی می کنند.

او گفت: صفات زمینه سازان و منتظران امام زمان(عج) ، سیمای امام زمان (عج) در قرآن و سخنان امام رضا(ع) ، نقش مرجعیت در هدایت جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری ، حضرت علی اکبر(ع) الگویی برای جوانان ، حضرت مهدی(عج) از دیدگاه امام خمینی(ره) و چرا حضرت ولی عصر(عج) خاتم اوصیا است از مباحث سخنرانی‌های‌ این مراسم است.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: زائران اردو ، روسی و آذری زبان نیز می توانند در رواق های غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه هایی که به همین مناسبت برای آنان تدارک دیده شده است بهره مند شوند.

باقری گفت: این ویژه برنامه ها تا 23 خرداد بعد ازنماز ظهرو عصر و مغرب و عشا برگزار می‌شود و حاج احمد یاوری ، صالح حدادی ، محمد پارسا و محمد شیرازی در این مراسم به مدیحه سرایی و مناجات خوانی می پردازند.

او گفت: با توجه به حضور زائران از اقصی نقاط دنیا و از ملیت‌های مختلف در حرم رضوی به مناسبت ایام سالروز ولادت قطب عالم امکان حضرت مهدی (عج) ، این ایام فرصت بسیار مغتنم و مناسبی برای ترویج فرهنگ انتظار است از این رو برنامه‌های دهه مهدویت با هدف ارادت و تجلیل عهد و پیمان با امام زمان (عج) و نایب ایشان ویژه زائران غیر ایرانی در حرم رضوی تدارک دیده شده و برگزاری این مراسم بهانه‌ای برای آشنا شدن بیشتر مردم با روایات امام زمان (عج) است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: جشن ، مهدویت ، حرم ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.