سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

آیین جمع خوانی قرآن کریم در کرمان برگزار می شود

در راستای حضور گسترده مردم در آیینهای جمع خوانیقرآن کریم در استان کرمان، نخستین جلسه ستاد جمع خوانی قرآن کریم ، ویژه ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در نخستین جلسه ستاد جمع خوانی قرآن کریم کرمان (ویژه ماه مبارک رمضان) که در سالن کنفرانس صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد ، با اشاره به اینکه این جلسه به منظور برنامه ریزی برای حضور گسترده مردم در آیین های جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برگزار می شود ، گفت: در هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها که اوایل همین ماه در تبریز برگزار شد در بین 33 مرکز ، رتبه برتر و تندیس زرین جشنواره در بخش جمع خوانی قرآن کریم به استان کرمان اختصاص یافت.

حجت الاسلام موسوی ، کمبود محسوس قاری به ویژه ترتیل خوان هایی که به تمام استانداردهای قرائت صحیح اشراف داشته باشند را از مشکلات اصلی جلسات جمع خوانی قرآن در استان دانست و افزود: برنامه ریزی طرح چلچراغ توسط صدا و سیمای مرکز کرمان برای جبران همین موضوع است تا شاهد ارتقای فرهنگ قرائت صحیح قرآن و افزایش آگاهی های عمومی در خصوص معارف ناب قرآنی در سطح استان باشیم.

در این جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه اجرای برنامه های جمع خوانی قرآن کار مبارکی است که در استان شروع شده و باید تقویت شود، گفت: بدون شک ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه، تأثیر زیادی بر رشد دیگر شاخصه های فرهنگی خواهد داشت.

ذکاء اسدی با تقدیر از زحمات صدا و سیمای مرکز کرمان به دلیل برنامه ریزی و اجرای این آیین، تأکید کرد: دستگاههای اجرایی استان موظف به همکاری با هرگونه طرح موثر فرهنگی در حوزه قرآن از جمله مراسم جمع خوانی قرآن کریم و طرح چلچراغ هستند.

در ادامه جمعی از مدیران استان و افراد شرکت کننده ضمن طرح دیدگاههای خود ، برای اجرای بهتر مراسم جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان قول همکاری دادند.


برچسب ها: جمع خوانی ، قرآن ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.