سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانس24:

آمریکایی‌ها یک تیم زبده دیپلماتیک را برای مذاکره با ایرانی‌ها فرستاده‌اند

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد آمریکایی‌ها زبده‌ترین دیپلمات‌های خود را برای مذاکره با ایرانی‌ها به ژنو فرستاده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "استانیسلاس دو سنت ایپولیت" خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 درباره مذاکره نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو اظهار داشت ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها تصمیم گرفته اند برای پیشبرد این پرونده  پشت درهای بسته باردیگر باهم دیدار کنند. این دیدار جایگزین مذاکراتی که در وین صورت می گیرد، نیست بلکه تنها برای کمک به پیشرفت آن است. 

این خبرنگار افزود چند ماه قبل توافقی اولیه میان ایران و آمریکا شکل گرفت. در این توافق به شکلی موقت توقف بخشی از تحریم ها علیه ایران در ازای  توقف بخشی از برنامه هسته ای این کشور پیشبینی شده است. این توافق تا بیستم ماه ژوئیه اعتبار دارد و باید طرف ها دوباره با هم به گفتگو بنشینند. این، برای آمریکایی ها بسیار مهم است. 

خبرنگار فرانس بیست و چهار در ادامه گزارش داد باراک اوباما و حسن روحانی چند ماه قبل برای اولین بار در 34 سال گذشته تلفنی بایکدیگر صحبت کردند. سپس شاهد این توافق اولیه و دست دادن اعضای دو هیئت ایرانی و آمریکایی بودیم. این توافق هم در سی و چهار سال گذشته بی سابقه بود. به وضوح اوضاع کمی بهتر شده است و مذاکرات به جلو می رود. آمریکایی ها برای این مذاکرات در ژنو یک تیم دیپلماتیک زبده را اعزام کرده اند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.