سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

فعالیت 330واحد آلایندگی زیست محیطی در خراسان رضوی

حدود 6هزارواحد صنعتی در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بر اساس پالایشهای انجام شده 330واحد آلایندگی های زیست محیطی ایجاد میکنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت:این واحدها در حوزه تولید فاضلاب،ایجاد آلودگی هوا،تولید پسماندو انحراف از استاندارد های محیط زیست بوده است وطبق کنترل های نظارتی این وحد ها فرصت دارند تا مشکلات و کاستی های شناسایی شده را بر طرف کنند.

حمید صالحی افزود:گاز های گلخانه ای،سموم کشاورزی، آلودگی ها و عوامل بیولوژیک و شیمیایی از عوامل آلاینده محیط زیست محسوب میشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان تاکیید وجود 333واحد تولیدی آلاینده در خراسان رضوی گفت:تا زمانی که این واحد های تولیدی رفع نقص نشوند باید سالانه یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض به دولت پرداخت کنند.

محمد حسن واحدی افزود:با توجه به نزدیک شدن مهلت تحویل اظهار نامه مالیاتی؛واحد های آلاینده شناسایی شده باید اظهار نامه خود را به اداره امور مالیاتی استان خراسان رضوی تحویل دهند و این اداره عملیات اجرایی خود را درباره اظهار نامه ائامه دهد تا نتیجه کمیسیون بازنگری به دست آید.

وی گفت:تا دو هفته آینده گزارشی از وضعیت موجود واحد های آلاینده تهیه و راهکارهای اجرایی برای ساماندهی این گونه واحد ها ارایه خواهد شد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: آلاینده ، زیست ، محیطی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.