سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد ماهانه 8 تا 100 میلیونی تاتو؛

هزینه یک "تاتو" چقدر است؟

تاتو و خالکوبی از شغل های پردرآمدی است که امروزه به صورت زیر زمینی و مخفیانه در برخی از سالن های آرایش کلان شهرها انجام می شود. کسب و کاری پر درآمد که هر روز پر رونق تر از روز دیگرش است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، تاتو و خالکوبی از شغل های پردرآمدی است که امروزه به صورت زیر زمینی و مخفیانه در برخی از سالن های آرایش کلان شهرها انجام می شود. کسب و کاری پر درآمد که هر روز پر رونق تر از روز دیگرش است.

این شغل اخیرا در ایران مشتری های زیادی پیدا کرده است. مشتریانی که به غیر از پرداخت هزینه هایی گاه میلیونی برای تاتو، باید هزینه های عوارض زیان آور و غیرقابل جبران، نظیر بیماری های پوستی و خونی را نیز بپردازند.

در نگاه اول شاید این گونه به نظر آید که این کسب و کار درآمد قابل توجهی نداشته باشد. اما برعکس تصور عامه، اتفاقا شغلی است بسیار پر درآمد. طبق آمارها، هر تاتو کار خانم یا آقا در تهران میانگین بین ماهی 8 تا 100 میلیون تومان درآمد دارد.

قیمت تاتو و خالکوبی برای مشتریان ممکن است در هر محله با تغییر روش کار یا با توجه به موادی که به کار می برند متفاوت باشد. مثلا قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران قرار دارد بین 90 تا 100 هزار تومان است اما همین کار در آرایشگاه شمال تهران قیمتی بین 250 تا 300 هزار تومان دارد.

همچنین تاتو کردن طرح و نقش های کوچک، بین 50 تا 70 هزار تومان آب می خورد. البته برخی طرح های کوچک گران تر نیز هستند به طور مثال تاتوی پلک یا پشت گوش یا شاهرگ بین 300 تا 400 هزار تومان هزینه دارد.
 
طرح های بزرگ هم قیمت های متفاوتی دارند که البته به اندازه طرح و تعداد رنگ های به کار رفته و حتی دو بعدی یا سه بعدی بودنش بستگی دارد. طرح دست بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان هزینه دارد.کل هر دو پا بسته به نقش و تعداد رنگ بین سه تا چهار میلیون و طرح کامل کمر بین 3.5 تا 4.5 میلیون تومان هزینه در بردارد.

قیمت تاتوی کامل بدن که کمتر هم مورد علاقه خانم ها است و بیشتر آقایان این کار را می کنند بین 10 تا 12 میلیون تومان است.

در این میان کسانی هستند که پس از تاتو به دلایل مختلف تغییر سلیقه می دهند و به فکر پاک کردن می افتند. پاک کردن تاتو با لیزر، مواد و کرم های خاص پاک کننده و یا با روغن های مخصوص انجام می شود که قیمت پاک کردن آن بسته به اندازه و نوع کار، بین 50 هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

افرادی که کار تاتو را انجام می دهند اصولا یا در ایران و یا در تایلند دوره دیده اند که البته علاوه بر داشتن مهارت باید دستگاه های مخصوص تاتو را نیز داشته باشند. این دستگاه ها قیمتی بین یک میلیون و پانصد هزار تومان تا هشت میلیون تومان دارند.

 از طرف دیگر هر سوزنی که در تاتو استفاده می شود 250 تومان قیمت دارد و اگر همه موارد بهداشتی مثل دستکش یک بار مصرف، اسپری ضدعفونی کننده و مواد بی حس کننده را نیز محاسبه کنید در گران ترین حالت به زحمت 10 هزار تومان می شود.

نتیجه اینکه قیمت تمام شده برای یک تاتو کوچک حداکثر 10 هزار تومان است اما آنچه از مشتری دریافت می شود بین 100 تا 300 هزار تومان است.

بر اساس نتایج یک تحقیق، پدیده خالکوبی در برخی شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها در بین دختران، دانش آموزان و دانشجویان افزایش یافته است. گفته شده تقریبا 20 درصد افراد 18 تا 35 ساله در دنیا خالکوبی می کنند که پیش بینی می شود طی چند سال آینده این مقدار افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع:خبرآنلاین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ن
۰۹:۱۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
آدرستون بفرست لطفا
Mahdl
۲۲:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
ببخشید من بخوام یاد بگیرم چقدر باید بدم
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
ببخشید اگر بخوام یک تاتو کوچک روی دستم اونم بینهات باشه چند در میاد
Fatemeh
۱۹:۳۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
لطفا برید عوارض تاتو ، و شرایط و روش کار و اینکه چه کسی باید انجامش بده رو بخونید، همچنین اینکه اگه ینفر یروز پشیمون شد و خواست پاکش کنه آیا کامل پاک میشه و اینم حتی عوارضی داره ، لطفا اطلاعات بگیرید بعد قصد این کاریو بکنید ...
سها
۲۱:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگ از مواد خوب استفاده بشه چ ضرری داره؟ چرا با همه چیز ملت کار دارید؟ اختیار بدن خودمونم نداریم؟
من میخوام جای سوختگی بدنمو با تتو بپوشونم.
محمدرمحمدرضا
۱۶:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
میخوام بیام دو دستم تاتو کنم
پژمان آذری
۰۹:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالییه
پژمان آذری
۰۵:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه قیمت من رو دستم میخوام .فردا حتما میام.آدرس فقط لطف کنید
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
دلیل ممنوعیت اینکار چیه اینکار که طبق نظر فقها حرام نیست پس چرا باید زیرزمینی انجام بشه
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
کجاست ادرس تون
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
پرشا تاتو رو سرچ کن
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
ببخشيدا ولى خيلى از قيمت ها فاجعه است
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
ببخشيدا ولى خيلى از قيمت ها فاجعه است
فردین
۲۰:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
وااااا
محمد ا
۱۷:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
خب طبیعیه که هرچیزی که تو جامعه غیر مجاز و زیر زمینی باشه هم طرفداراش بیشتر میشه هم هزینه هاش نجومی میشه.اگر سعی بشه بجای پاک کردن صورت مسئله براش راه حل پیدا کنند شاهد این اتفاقات نخواهیم بود. اونی که میخاد یکاری انجام بده راهش رو پیدا میکنه هرچند ناهموار و خطرناک!