سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توانیر:

بهبود 14 درصدی راندمان با افزایش ظرفیت "نیروگاههای سیکل ترکیبی"

حائری گفت: در حال حاضر به دنبال تبدیل ۶۶۰۰ مگاوات ظرفیت سیکل ساده به ترکیبی هستیم و با تحقق این امر افزایش راندمان نیروگاهها از 34 درصد به 48 درصد عملی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر در پنجمین کنفرانس صنعت نیروگاههای حرارتی بااشاره به اینکه تحریم ها را در این صنعت کمرنگ کرده ایم، گفت:با خوداتکایی در صنعت زیرساختی برق دستاوردی بزرگی در کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که می تواند نیروگاه و توربین گازی بسازد و در این زمینه حرف اول را میزند.

حائری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دنبال تبدیل ۶۶۰۰ مگاوات ظرفیت سیکل ساده به ترکیبی هستیم، افزود: با تحقق این امر افزایش راندمان نیروگاهها از 34 درصد به 48 درصد عملی می شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در حال ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر با ظرفبت 1500 مگاوات در کشور هستیم.

مدیرعامل توانیر با اشاره به تنوع تولید برق در ایران گفت: در حال حاضر ایران با ظرفیت 71 هزار مگاواتی نصب شده با تمام کشورهایی که مرز خاکی داریم تبادل انرژی داریم.

حائری در خصوص برگزاری کنفرانس نیروگاههای حرارتی نیز گفت: برگزاری سالانه همایش می تواند در بررسی های سالانه تکنولوژی های روز نقش موثری در توسعه صنعت نیروگاههای حرارتی کشور داشته باشد.

وی بابیان اینکه اقتصاد دانش بنیان باید در سیاست های کلان کشور دیده شود، افزود:با اقتصاد دانش بنیان تبدیل ثروت به علم و تبدیل علم به ثروت مفهوم پیدا می کند و این امر زمانی تحقق می یابد که فارغ التحصیل فوق لیسانس و دکترای ما سریعا جذب صنعت شود .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.