سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

3 راهکار برای مقابله با حساسیت‌های اشتباه روی همسران

بپذيريد که هر فردي ارتباطاتي دارد؛ همانطور که خود شما با مادر و خواهر و ديگر بستگانتان ارتباط داريد طبيعتا شوهرتان نيز بايد با مادر، خواهر و بقيه اقوام خود ارتباط داشته باشد؛ بنابراين ارتباطات طبيعي و عادي همسرتان را با ديگر اعضاي خانواده اش بپذيريد و با آن کنار بياييد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مهم ترين و بهترين راهکار براي رفع مشکل شما مراجعه به روان شناس و مشاور است. با اين حال در ادامه سه راهکار ارائه مي کنيم که اميدواريم مورد استفاده شما و ديگر خانم هايي که اين مشکل را دارند، قرار بگيرد.

1- تلاش کنيد نسبت به خود نگرش مثبتي داشته باشيد و از نگاه تحقير آميز به خودتان بپرهيزيد: با روش هاي مختلف مانند توجه به توانمندي ها و صفات خوب خود، سعي کنيد حس حرمت و اعتماد به نفس خودتان را افزايش بدهيد زيرا علت اصلي دل مشغول بودن، ضعف اعتماد به نفس و خود کم بيني است.

2- از فضاي خيالي زندگي خارج شويد و از ايده آليست بودن دوري کنيد: بپذيريد که هر فردي ارتباطاتي دارد؛ همانطور که خود شما با مادر و خواهر و ديگر بستگانتان ارتباط داريد طبيعتا شوهرتان نيز بايد با مادر، خواهر و بقيه اقوام خود ارتباط داشته باشد؛ بنابراين ارتباطات طبيعي و عادي همسرتان را با ديگر اعضاي خانواده اش بپذيريد و با آن کنار بياييد.

3- به تفاوت هاي روابط توجه داشته باشيد: اين نکته را فراموش نکنيد که رابطه بين يک مرد و همسرش با رابطه بين آن مرد و مادرش کاملا متفاوت است. يک مرد در نقش شوهر احساسات و عواطفي دارد که در نقش يک فرزند براي مادر يا برادر چنين احساساتي را ندارد. هيچ کدام از اين ها نمي توانند جاي يکديگر را بگيرند. رابطه مادر و فرزندي به هيچ وجه نمي تواند رقيب رابطه زن و شوهري باشد.

عواطف و دوست داشتن ها انواع گوناگوني دارند و بر اساس نقش هايي که فرد دارد شکل مي گيرند. در رابطه مادر و فرزند فقط يک نقش عاطفي وجود دارد در حالي که در روابط زوجين هم مسائل عاطفي هم مسائل عاشقانه و هم مسائل زناشويي وجود دارد. دقت در اين نکات تاثير زيادي بر حفظ آرامش شما خواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.