سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

رونق اقتصادی کرمان زیر لایه های کویر لوت

استاندار کرمان گفت: استفاده حداکثری از منابع موجود درکویر لوت بر توسعه ی فعالیت های کشاورزی و ضریب امنیت منطقه نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشست توسعه ی کویر استان کرمان که در راستای استفاده از ظرفیت های مناطق کویری با حضور جمعی از مدیران و مسئولان اجرایی استان برگزار شد ، به بازدید 2 ساعته خود از بخش های غربی بیابان لوت واقع در اراضی بخش" شیرین رود "شهرستان راور اشاره کرد و افزود: 3 رودخانه در این منطقه وجود دارد که 2 رودخانه ی فعال با خروجی سالانه 6 میلیون متر مکعب آب ، با توجه به شرایط منطقه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی با اشارهبه اینکه شرایط منطقهموجب تهدید و نادیده گرفته شدن ظرفیتهای آن شده است ، خاطرنشان کرد: توجه دادن به ظرفیتهای اقتصادی و کشاورزی در کویر موجب افزایش ضریب امنیتی در این منطقه می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ، هرچه بر رونق کشاورزی و استفاده از صنعت گردشگری افزوده شود ، این روند بر سایر حوزه ها نیز تأثیر می گذارد.

وی از ایجاد یک تیم متشکل ازکارشناسان سازمان جهاد کشاورزی ، ادارات کل محیط زیست ، منابع طبیعی و نیروی انتظامی برای بررسی و بهره وری لازم از کیفیت آبهای سطحی و زیر زمینی و بررسی احداث دریاچه آب شور برای استحصال نمک برای صنعت پتروشیمی در کویر لوت خبر داد و یادآور شد: این تیم مأموریت دارد ظرف مدت یک ماه پژوهش ، یک طرح جامع اقصادی و کشاورزی برای توسعه این منطقه ارائه کند./ش/ن


برچسب ها: رونق ، اقتصادی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
موسی
۰۷:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
اقای استاندار خسته نباشید یه سریم به مناطق محروم جنوب کرمانم بزنید یه فکریم به حال ما بکنید چه گناهی کردیم که باید محروم باشیم از همه چیز حتی خبرنگاران هم از مشکلات این مناطق گزارش نمیگیرند چرا....