سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اتاق فکر آب اصفهان در اتاق بازرگانی تشکیل شد

با حضور جمعی از هیات نمایندگان اتاق اصفهان و کارشناسان و اساتید دانشگاه حوزه آب استان،اتاق فکر آب اصفهان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،خسرو کسائیان رییس اتاق اصفهان در سی و هفتمین جلسه کمیته آب با اشاره به اهمیت رودخانه زاینده رود بر اقتصاد و محیط زیست استان اصفهان گفت:ازاین پس کمیته آب به اتاق فکر با هدف تبیین راهکارهای اجرایی و کمک به استانداری استان اصفهان و سازمان های دولتی جهت احیای این رودخانه تغییر نام پیدا می کند.

وی با انتقاد از کم توجهی مسوولان کشوری به موضوع آب اصفهان گفت:خشک شدن زاینده رود علاوه بر تهدید کشاورزی و صنعت بر بخش شرب و محیط زیست حاشیه این رودخانه صدمات جبران ناپذیری وارد ساخته است.

وی اصلاح نگرش اصفهان ستیزی در استان های مجاور و کشوررا خواستار شد و گفت:نباید با نگاه احساسی ظرفیت ها و زیرساختهای اقتصادی که در طول چند صد ساله اخیر در اصفهان ایجاد شده به تدریج از میان برود.

«سید احمد علی عاملی»عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت:زاینده رود شریان حیاتی چند استان است و به علت بی تدبیری امروز این شریان حیات اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی مورد تهدید واقع شده است.

وی از تهیه نامه به امضای اعضای ادوار شورای شهر اصفهان در بیان مسایل و مشکلات رودخانه زاینده رود خطاب به رییس جمهور خبر داد و گفت:در شورای شهر کمیته ویژه و مرکز تحقیقاتی برای پیگیری احیای زاینده رود تشکیل شده است.

وی استفاده از پساب فاضلاب های شهری در تولید محصولات کشاورزی در شرق اصفهان را خطرناک توصیف کرد و گفت:پساب ها فقط باکتری زدایی می شود و فلزات سنگین در این آب وجود دارد و محصولات کشت شده با این پساب ها عامل بیماریهای بسیاری در آینده خواهد بود.

«مسعود برهانی»عضو کمیته آب در این جلسه خواستار یکسان سازی آمار مربوط به منابع و مصارف آب زاینده رود شد و گفت:سرانه آب در استان اصفهان از استانداردهای بین المللی بسیار کمتر است.

وی راندمان کشت برنج در استان اصفهان را از سایر استان ها بالا دانست و گفت:تولید برنج در بخش لنجانات از سه هزار هکتار زیر کشت برنج بیش از 20 هزار تن شلتوک حاصل می شود و این در حالیست در بالادست سطح کشت برنج چندین برابر گذشته افزایش یافته است.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، کمیته ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.