سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلرهای جام جهانی 2014 را بهتر بشناسیم

دروازه‌بانان نقش بسیار مهمی در یک بازی فوتبال دارند و باید قبول کنیم که هیچ تیمی بدون داشتن یک دروازه بان مطمئن و خوب، شانسی برای موفقیت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مروری بر گلر‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل  
خواهیم داشت.
 
برزیل: برزیل به عنوان میزان و اصلی ترین مدعی قهرمانی تیمی است که با مشکل دروازه بانی روبرو است. اگرچه نظر لوئیس فیلیپه اسکولاری به استفاده از جفرسون ده اولیویه را گالوائو به عنوان دروازه بان شماره یک سلسائو است، اما برزیل گلرهای خوب دیگری مانند ژولیوسزار را نیز در چنته دارد که ممکن است بتوانند سنگربان اصلی این تیم در جام جهانی باشند. با این حال جفرسون 190 سانتی متری که 9 بازی ملی در کارنامه اش دارد و در بوتافوگو توپ می‌زند، بیشترین شانس را برای حراست از دروازه طلایی پوشان دارد. در آفریقای جنوبی، ژولیوسزار در هر 5 بازی برزیل سنگربان بود و در مجموع 4 بار دروازه‌اش باز شد.
 
کرواسی: استیپه پلیتکاسا با 35 سال شانس اول ایستادن درون دروازه کرواسی در جام جهانی 2014 است. او با 193 سانتی متر قد، 109 بازی ملی را در کارنامه دارد و جام جهانی برزیل آخرین حضورش در یک تورنمنت محسوب می‌شود.
پلیتکاسا به دلیل غیبت کرواسی در جام جهانی 2010 نتوانست افتخار بزرگی را وارد کارنامه‌اش کند، اما او در جام جهانی 2006 حاضر بود و در هر 3 بازی کرواسی به میدان رفت. پلیتکاسا در آلمان 3 گل دریافت کرد.
 
مکزیک: گیلرمو اوچوآ سنگربان شماره یک مکزیکی‌ها در جام جهانی برزیل خواهد بود. او که عضور باشگاه آژاکیسو است، با 29 سال سن، 56 بازی ملی دارد و از سال 2005 به تیم ملی دعوت شده است. اوچوآ 183 سانتی متر قد دارد.
 
کامرون: فولکر فینکه، سرمربی کامرون تمایل خاصی به استفاده از گوی راندی آسمبه دارد. این دروازه بان 184 سانتی متری عضو باشگاه سانسی است، اما اکنون به صورت قرضی در گنگان بازی می کند. اما شاید کامرون در جام جهانی از یک دروازه بان با تجربه به نام ادریس کارلوس کامنی 30 ساله که در مالاگا بازی می‌کند استفاده کند.
 
اسپانیا: کاسیاس در لالیگا به یک نیمکت نشین تمام عیار تبدیل شده اما باز هم  ونیسته دل بوسکه به اواعتقاد دارد و به احتمال زیاد کاسیاس 32 ساله را با شماره یک درون دوازه اسپانیا خواهیم دید کاسیاس 150 بازی ملی انجام داده و به سمت ثبت رکورد بزرگتر حرکت می‌کند.
 
هلند: مارتین استکلنبرگ با 45 بازی ملی همچنان مد نظر سرمربی است ویسپرکیله سن که نت فرمر برای دوستانه با اکوادور دعوت شده‌اند و ممکن است یکی‌شان به جای استکلنبرگ گلدیک هلند در جام جهانی باشد.
استلکنبرگ 32 ساله و 197 سانتیمتر قد دارد و تاکنون 54 بازی ملی انجام داده است.
 
شیلی: در شیلی کلودیوبراوو دروازه‌بان 31 ساله رئال سوسیه‌داد هم کاپیتان است و هم شماره یک این دروازه‌بان 183 سانتیمتری از سال 2004 به تیم ملی دعوت شده و 78 بازی ملی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است.
 
استرالیا: متئورایان دروازه‌بان 22 ساله تیم فوتبال کلوب بروخه بلژیک شانس اصلی پوشیدن پیراهن شماره یک باشد او 184 سانتیمتر قد دارد و 5 بار درون دروازه‌ تیم ملی استرالیا ایستاده است.
 
یونان: در یونان آلکساندروس تزورواس با 32 سال سن بیشترین شانس را برای پوشیدن شماره یک را دارد دروازه‌بانی که 188 سانتی متر قد دارد و 16 بازی ملی در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است.
 
کلمبیا: فارید موندراگون 43 ساله با 54 بازی ملی می‌خواهد همچنان گلر یک تیم باشد و به نظر می‌رسد که او از دروازه کلمبیاییها در برزیل حراست خواهد کرد.
 
ساحل عاج: بوباکاربدی دروازه‌بان 35 ساله لوکرن بلژیک از همه بیشتر به نظر می‌رسد.
او 79 بازی ملی و 181 سانتیمتر قد دارد.
 
ژاپن: دروازه بان شماره یک تیم ملی ژاپن ایجی کاواشیما است سنگربان 31 ساله تیم فوتبال استاندارد لیژکه 185 سانتیمتر قد و 53 بازی ملی دارد.
 
اروگوئه: فرناندوموسله را سنگربان اصلی تیم است این دروازه‌بان 28 ساله در گالاتاسرای بازی می‌کند و 190 سانتیمتر قد دارد.
 
ایتالیا: جان لوییجی بوفون دروازه‌بان 36 ساله یوونتوسیها که 139 بازی ملی دارد و با 191سانتیمتر یکی از چهره‌های جام جهانی برزیل خواهد بود.
 
کاستاریکا: دروازه‌ کاستاریکا به گلری 28 ساله سپرده شده به نام کیلورناواس که 184 سانتیمتر قد دارد و در باشگاه لوانته بازی می‌کند او تاکنون 51 بار در درون دروازه کاستاریکا ایستاده است.
 
انگلستان: جوهارت دروازه‌بان 27 ساله منچسترسیتی که 39 بازی ملی  در کارنامه اش  
 
 
ثبت شده و با 196 سانتي متر قد يكي از بلند قامت ترين بازيكنان جام جهاني خواهد بود.  

سوئيس:ديه گوبناليو سنگربان 31 ساله وولفسبورگ مرد شماره يك تيم اوتمار هتيسفلد است. او55 بازي ملي دارد و قدش 190 سانتي متر است.

فرانسه: هوگو يوريس كاپيتان و دروازه بان شماره يك فرانسه است. 55 بازي ملي دارد و در تاتنهام بازي مي كند. اين دروازه بان 188 سانتي متر قد دارد.  

اكوادور: ماكسيمو بانگوئه را با 183 سانتي متر قد دروازه باني است كه به احتمال فراوان مرد شماره يك اكوادور در جام جهاني خواهد بد او 92 سال دارد و 22 بازي ملي را هم در كارنامه اش ثبت كرده است.

هندوراس: نوئل وايادارس با 120 بازي ملي دروازه باني با تجربه است و 37 سال سن دارد.  
او با 179 سانتي متر قد شايد كوتاه ترين دروازه بان جام جهاني برزيل باشد.

آلمان: مانوئل نوير حرف اول را درون دروازه مي زند. نوير 28 ساله و 193 سانتي متر قد دارد و 45 بازي ملي در كارنامه اش به ثبت رسانده است.  
    
پرتغال: ادواردو كارواليو پيراهن شماره يك را بر تن مي كند. او 187 سانتي متر قد دارد و 32 بازي ملي را در كارنامه اش به ثبت رسانده است.  

غنا: شايد به ريچارد كينگسون فرصت بازي و پيراهن شماره يك نرسد. اين روزها آدام كواراسي دروازه بان 27 ساله اي كه در ليگ نروژ بازي مي كند مورد اعتماد كادر فني است.  

آمريكا: 

تيم هاوارد دروازه بان اورتون با 97 بازي ملي گزينه اي ايده آل براي رقابت هاي جام جهاني 2014 برزيل خواهد بود. او سنگرباني 35 ساله است.

بلژيك:  

تيبوكورتوآ سنگربان چلسي كه هم اكنون به صورت قرضي در اتلتيكو مادريد بازي مي كند، به گفته بسياري دروازه بان شماره يك بلژيكي ها است و او22 سال سن و 199 سانتي متر قد دارد.

الجزاير: الجزايري ها اما براي معرفي شماره يك خود چند گزينه دارند كه محمد زمانوشه، عزالدين دوخاو ريس امبولهي محتمل ترين آنها هستند.

روسيه: ايگور آكينفيف اين شانس را دارد كه پيراهن شماره يك تيم ملي روسه را در برزيل بر تن كند. دروازه بان 28 ساله زسكامسكو، 186 سانتي متر قد دارد و 66 بار درون دروازه تيم ملي روسيه ايستاده .

كره جنوبي: جونگ سونگ ديونگ گلر شماره يك شده است. سونگ ديونگ 29 ساله با 190 سانتي متر قد، 59 بازي ملي را نيز در كارنامه كاري اش دارد.

آرژانتين: در اين تيم فعلا دروازه بان شماره يك سرخيورومه رو است. گلري متولد 22 فوريه 1987 در برناردو ده ايريگوين، اين دروازه بان 192 سانتي متري، فوتبالش را از رايسنگ كلاب در آرژانتين شروع كرد.

بوسني و هرزگوين: آسميرگوويچ با پيراهن شماره يك بوسني وهرز گوين در برزيل مقابل حريفان به ميدان خواهد رفت.او 20 ژوئن 1987 در تره بينيه به دنيا آمد و 198 سانتي متر قد دارد.

نيجريه: ونسان رانياما دروازه بان 32 ساله تيم ملي نيجريه توانست در باشگاه اش، دروازه بان شماره يك بشود و در اين فصل 3240 دقيقه بازي كند.  

ايران:كارلوس كي روش قصد دارد بين دانيال داوري و رحمان احمدي يكي را دروازه بان اصلي تيم كند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
حیدر سلیمانی
۱۴:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام حیدر سليماني هستم 19 ساله ساکن قم قد 190
برای دروازه بان خوبم ولی استعداد ندارم اگه با آموزش دادن
زود یاد میگیرم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
عالی بود من میخوام دروازبان شم