سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

236 بازیکن با سابقه حداقل یک حضور در جام جهانی؛

تساوی بوفون با لوتار ماتئوس/ 16 بازیکن اسپانیا با تجربه حداقل یک جام جهانی

لوئیجی بوفون دروازه بان تیم ملی فوتبال ایتالیا در این جام جهانی سومین بازیکنی خواهد بود که 5 دوره حضور در جام های جهانی را تجربه می کند. لوتار ماتئوس معروفترین بازیکن با این تعداد جام جهانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازی با اعداد و ارقام در مسابقات ورزشی جایگاه ویژه ای دارد. سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بعد از قطعی شدن حضور  736 بازیکن در جام جهانی 2014 برزیل در گزارشی به جذابترین نکته های آماری جام پرداخت.

236 بازیکن در جام جهانی برزیل پیش از این حداقل یک بار حضور در جامهای جهانی را تجربه کرده اند و اسپانیا با 16 بازیکن با تجربه ی حداقل یک جام جهانی در این زمینه پیشتاز است. اروگوئه با 15 و کامرون با 13 بازیکن در رده های بعدی قرار دارند. 

فرید موندراگون طولانی ترین سابقه حضور در جامهای جهانی را دارد. دروازه بان کلمبیا اولین بار در جام جهانی 1994 آمریکا بازی کرد و در جام جهانی 1998 هم در کنار ساموئل اتوئو و جیان لوئیجی بوفون از دیگر بازیکنان با تجبه امسال بازی کرد. بوفون در این جام جهانی سومین بازیکن تاریخ خواهد بود که بعد از آنتونیو کارباخال از مکزیک و لوتار ماتئوس افسانه ای از آلمان پنجمین جام جهانی خود را تجربه می کند، هر چند دروازه بان ایتالیایی در جام جهانی 98 فرانسه ذخیره ای بود که هیچ فرصتی برای بازی پیدا نکرد. بوفون در حال حاضر 36 سال دارد.

بازیکنانی مثل دمارکوس بیزلی از آمریکا، ایکر کاسیاس و ژاوی از اسپانیا، ساموئل اتوئو از کامرون و میروسلاو کلوزه از آلمان نیز شانس رسیدن به رکورد حضور در پنج جام جهانی را دارند. اتوئو در این جام جهانی با رکورد قاره آفریقا که پیش از این در اختیار ژاک سونگو و ریگوبرت سانگ بود با حضور در چهارمین جام جهانی مساوی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جام جهانی ، رکورد ، بازیکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.