سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردشگری در ایران/

روستای" کلوان" معمولترین راه رسیدن به قله "کهار"

روستای کلوان معمولترین راه برای رسیدن به قله این کوه می باشد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ قله کهار در حاشیه شرقی البرز غربی قرار گرفته ،از سمت جنوب به دره چالوس و رودخانه کرج واز سمت شمال به دره پهناور طالقان محدود می شود.



کهار، کوه بزرگ و مرتفعی است که از سمت شمال شرق توسط گردنه سیرابشم به قلل هفت خوانی و کرچان و از سمت غرب به قلل ناز و وارکش متصل می‌گردد و از شمال به آبادی‌های گرآب و گته ده طالقان و از سمت جنوب به آبادی‌های کلوان و کلها محدود می‌شود.



مسیر اين قله در ماههای گرم سال عادی و به صورت کوه پیمایی میباشد ، در زمستان دارای برف و مه سنگین و نیازمند تجربه کافی در کوه نوردی زمستانه میباشد .

برای رسیدن به قله این کوه چند راه از روستاهای اطراف وجود دارد روستاهای کلوان و کلها در جنوب شرقی کوه و راه روستای گته ده در شمال کوه،که راه روستای کلوان معمولترین راه می باشد.

روستای کلوان در41 کیلومتری شهر کرج در محور کرج به چالوس قرار گرفته است.


 
 در کیلو متر 33 جاده کرج به چالوس بعد از سد با رسیدن به روستای سیرا وارد فرعی سمت چپ شده وبعد از 8 کیلومتر با گذر از روستاهای اویزر و آیگان به روستای کلوان با مردمی بسیار خونگرم میرسید.

باحرکت از روستای کلوان وسوار شدن بر یالی که به قله منتهی میشود بعد از طی 4.5 کیلومتر به جانپناه کهار مي رسيم که در ارتفاع 3190 متری قرار دارد وظرفیت تقریبا 10 نفر راجهت شب مانی دارد .


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.