سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

40 اثر به مرحله نهايي جشنواره نمايش​هاي راديويي راه پيدا کرد

رییس هنرهای نمایشی رادیو از ارسال 161 اثر نمايش راديويي خبر داد و گفت: از ميان آثار ارسال شده40 اثر در بخش​هاي اصلي، موضوعي و تجربه​هاي نو به بخش نهايي راه پيدا کرد

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مهدي دهقان نيري، با بیان این مطلب افزود: مراسم اختتاميه جشنواره نمايش​هاي راديويي همزمان با سومين سال تاسيس راديو نمايش پنجم تير ماه در محل موزه سعدآباد با حضور مهمانان ويژه و مخاطبان برگزار مي​شود.
 
وي  خاطر نشان کرد :مهمانان مي​توانند از ساعت 14 تا 19 همراه خانواده​هايشان از موزه بازديد کنند و مراسم اختتاميه بعد از نماز و شام از ساعت 21 تا 23 برگزار خواهد شد. جشنواره نمايش​هاي راديويي در دو بخش نمايش​هاي راديويي و مقالات برگزار مي​شود.

در بخش نمايش​هاي راديويي 161 اثر در سه بخش اصلي شامل نمايش​هاي کوتاه و بلند با موضوع آزاد و با رويکرد طنز و کمدي، بخش موضوعي بلند و کوتاه با رويکرد شعار سال 93، نقش زن در دفاع مقدس و سبک زندگي مشاهير ايران زمين و بخش​ تجربه​هاي نو شامل نمايش​هاي کوتاه با شيوه خلاقانه ارسال شده است.
 
دهقان نيري در پاسخ به اين سئوال که از ميان 161 اثر چند اثر از مراکز و چند اثر از تهران است؟ توضيح داد: از اين تعداد 84 اثر از 19 مرکز آبادان، آذربايجان شرقي و غربي، البرز، اصفهان، ايلام، بوشهر، خليج فارس، سمنان، فارس، قم، گلستان، مازندران، مهاباد، خراسان شمالي، استان مرکزي، خراسان رضوي، گيلان و اردبيل است. از اين 84 اثر 37 اثر در بخش اصلي و طنز، 27 اثر در بخش موضوعي و 20 اثر در بخش تجربه​هاي نو است.
 
وي ادامه داد: بقيه آثار از تهران، شبکه​هاي راديويي سراسري، مرکز هنرهاي نمايشي راديو و دانشجويان اين حوزه است. بخش مقالات هم شامل موضوعات نمايش راديويي و مخاطب، سبک​شناسي راديوي ايران از آغاز تاکنون و نشانه​شناسي در زبان نمايش راديويي است. در بخش مقالات هم 17 اثر ارسال شده است.
 
رییس راديو نمايش با اشاره به آثار راه يافته به بخش نهايي گفت: بعد از داوري آثار ارسال شده 40 اثر به مرحله نهايي راه يافته است که شامل 16 نمايش در بخش بلند اصلي طنز، پنج نمايش کوتاه در بخش اصلي طنز، دو نمايش بلند موضوعي شعار سال، پنج نمايش بلند موضوعي نقش زن در دفاع مقدس، دو نمايش بلند موضوعي سبک زندگي مشاهير، دو نمايش کوتاه موضوعي شعار سال، سه نمايش کوتاه موضوعي نقش زن در دفاع مقدس، پنج نمايش در بخش تجربه نو است.
 
دهقان نيري در پايان افزود: داوري بخش نهايي آثار تا 30 خرداد ماه به پايان مي​رسد. ضمن اينکه اسامي آثار راه يافته به بخش نهايي در سايت راديو نمايش قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، نمایش ، رادیو ، شبکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.