سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس افشا کرد :

"محمود عباس" در حال فریب دادن آمریکایی ها بوده است

سخنگوی سابق دولت حماس اعلام کرد محمود عباس پیشتر به آنها گفته که بیانیه های عمومی وی تنها یک شگرد سیاسی بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاراننقل از خبرگزاری صهیونیستی آروتز شوا ؛ سخنگوی سابق دولت حماس در سخنانی افشاگرانه اظهار داشت که عباس ،‌ رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در یکی از جلسات خصوصی با آنها ابراز داشته که سخنرانی ها و بیانیه های عمومی وی شگرد سیاسی برای فریب دادن آمریکایی ها بوده است . به 

لهاب القسین در صفحه شخصی خود در فیس بوک این گونه ادامه داد : عباس گفته است : پشت درهای بسته گفتگوهایی انجام می گرفت و هنگامی که من بیرون می آمدم و اعلام می کردم که دولت ، دولت من است و رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسم و حرف های دیگری شبیه به این ، خب این صحبت ها تنها برای فریب آمریکایی ها بیان میشد و نوعی شگرد بود .

عباس همچنین به نمایندگان حماس گفته است : همکاران من ، اجازه دهید بگویم چه حرف هایی در رسانه ها عنوان می کردم . این حرفها برای آمریکاییها و اشغالگرانی مانند صهیونیستها بیان می شده نه برای شما . مهم این است که ما در میان خود با یکدیگر همراه و موافق هستیم . به حرفهایی که من رسانه ها بیان می کنم توجهی نکنید . 

دیده بان رسانه ای فلسطین با اشاره به نوشته های القسین در شبکه اجتماعی به نقل از وی اظهار داشت : من نیز حقیقتا خواستار مصالحه و آشتی هستم ، مصالحه ای به معنای مشارکت و دستیابی به وحدت . اما نه مصالحه ای که عباس معنا کرد . 

لهاب القسین پیش از تشکیل دولت وحدت ملی و ایجاد اتحاد میان حماس و فتح بعنوان سخنگوی دولت حماس فعالیت می نمود . 

محمود عباس به مقامات آمریکایی اطمینان داده است که دولت جدید در کنترل وی خواهد بود و بر اساس اصل چهارم فلسطینیان با این مضمون است : به رسمیت شناختن اسرائیل، به رسمیت شناختن شرایط قرارداد بین المللی و رد صریح و روشن خشونت و تروریسم . سخنان وی نیز بدرستی تاثیرگذار بود چرا که پس از آن کاخ سفید اعلام کرد به همکاری و ارتباط با دولت جدید فلسطینی ادامه خواهد داد چرا که وزرای این دولت اعضای حماس نیستند . 

آروتز شوا افزود : علیرغم این سخن ، سه تن از وزرای دولت وحدت ملی از سوی حماس مورد حمایت قرار دارند و مراسم سوگند را نیز از طریق ویدئو کنفرانس در نوار غزه برگزار نمودند . حماس همچنین مصرانه خواستار تسلط و کنترل بیشتری در دولت جدید می باشد . 

این تلاش حماس برای دست یابی به کنترل بیشتری در دولت وحدت ملی پس از آنکه اختلافی هنگام ادای سوگند توسط وزیر زندانیان ایجاد شد ، بیش از پیش اثبات گردید . 

گفتنی است دولت حماس اعلام کرده است که بر سر اصول اساسی خود یعنی به رسمیت نشناختن اسرائیل و مبارزه علیه این رژیم ادامه خواهد داد . گزینه ای که برخلاف بند چهارم اصول اعلام شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین ( محمود عباس ) است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل ، فتح ، عباس ، حماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.