سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

به اجرا درآمدن طرح بین المللی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی در 15 استان کشور

طرح بین المللی مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی موسوم به "پروژه تعمیم ترسیب کرین" با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل متحد در 15 استان کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، قائم مقام معاون توسعه منابع انسانی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در همایش هم اندیشی مدیران اجرایی شهرستان بجستان و گروه توسعه روستایی برای تحقق اهداف پروژه ترسیب کربن در روستای فخر آباد این شهرستان گفت: این طرح از سال 1382 در روستاهای شهرستان سربیشه خراسان جنوبی با مشارکت سازمان ملل و همکاری روستائیان آغاز شده و تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته است.

کوروش قنبری اظهار کرد: امسال دو تا پنج میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی استان ها و حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات ملی و کمک های سازمان ملل متحد برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است.

وی افزود: با اجرای پروژه ترسیب کربن، متشکل ساختن مردم اعم از زن و مرد در گروه های اقتصادی و توانمند سازی آنها برای مشارکت در برنامه ریزی و اجرای امور احیایی، عمرانی و اقتصادی روستا تحقق می یابد.

قنبری با ذکر این مطلب که با اجرای این پروژه، مدیریت مشارکتی و پایدار منابع طبیعی نیز شکل می گیرد، گفت: این طرح اهداف خود را در سه سطح جهانی، ملی و محلی دنبال می کند که در سطح جهانی جذب کربن اتمسفر از طریق توسعه پوشش گیاهی به ویژه احیای مناطق بیابانی صورت گرفته و در سطح ملی افزایش بهره وری ارضی در مناطق خشک و نیمه خشک و بیابان زدایی از طریق احیای مراتع تخریب یافته با مشارکت مردم در حال اجرا می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در همین همایش گفت: 10 نقطه در خراسان رضوی برای اجرای این پروژه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت که از بین آنها 13 روستا در شهرستان بجستان به وسعت 203 هزار هکتار انتخاب گردید و عملیات اجرایی آن حدود شش ماه قبل آغاز شد.

حسن تقوایی در زمینه اهداف این طرح افزود: قرار نیست در طبیعت دخالت کنیم و هدف ما حذف بیابان نیست بلکه جلوگیری از پیشرفت آن است.

فرماندار بجستان نیز در این مراسم گفت: در سال جاری برای اجرای این پروژه در روستاهای هدف، سه میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات تملک دارایی استان اختصاص یافته است.

حسین جمشیدی در پایان اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه که طی 10 سال انجام می شود و نتایج آن در هر مرحله مورد بررسی و پالایش قرار می گیرد تا کنون در شهرستان بجستان رضایت بخش بوده است.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: مراتع ، منابع ، طبیعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.