سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین تفاوت‌های عمره 93 - 92 با دوره های قبلی

افزایش 70 درصدی عمره گزاران ایرانی، کاهش 15 درصد هزینه‌های سفر برای عمره گزاران ‌از مهمترین تفاوت‌هادر برنامه عمره 93 - 92 نسبت به 92 - 91 به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، پیش بینی میشود که تا پایان عملیات عمره، افزون بر 850 هزار زائر ایرانی به زیارت سرزمین وحی مشرف شوند که این میزان زائر، افزایش هفتاد درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، دومین تفاوت عمره امسال با گذشته، کاهش 15 درصدی هزینه‌های سفر برای عمره گزاران ایرانی است که این اتفاق، به رغم افزایش قیمت‌ها رخ می‌دهد.

حداقل قیمت عمره سال گذشته دو میلیون و 100 هزار تومان بود که این مبلغ در عمره جاری به یک میلیون و 700 هزار تومان کاهش یافته و حداکثر قیمت عمره سال گذشته سه میلیون و 500 هزار تومان بود که این میزان در سال جاری به حدود دو میلیون و 800 هزار تومان رسیده و بدین طریق هزینه عمره امسال بطور متوسط حدود 500 هزار تومان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

بنابراین گزارش، زمان آغاز سفر عمره گزاران (یعنی از نیمه ماه صفر) هم یک ویژگی بارز دیگر عمره 93 - 92 است.

از دیگر تفاوت‌های عمره امسال می‌وان به افزایش 45 درصدی ظرفیت هتل‌های در نظر گرفته شده برای اسکان زائران اشاره کرد.

در مجموع، 18 میلیون دلار در بخش مسکن و هشت میلیون دلار در قراردادهای مسکن عمره جاری نسبت به سال گذشته صرفه جویی شده است.

یکی از تفاوت‌های دیگر عمره امسال، 10 روزه شدن سفر بود که این 10 روزه شدن سفر عمره تنها پنج درصد در کاهش هزینه سفر تاثیر داشته است.

بر اساس این گزارش، اکنون هیات پزشکی حج و زیارت دارای 15 درمانگاه در سرزمین وحی است که بصورت شبانه روزی یا 16 ساعته یا 12 ساعته با حضور پزشکان متخصص و مجرب در برخی هتل‌های محل اسکان عمره گزاران در مکه و مدینه فعال هستند.

همچنین دو درمانگاه در مسیر مدینه منوره به مکه مکرمه و مسیر جده به مدینه منوره به صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

در طول موسم عمره، 46 هتل در مکه مکرمه و 27 هتل در مدینه منوره که جمعاً 60 هزار تخت را شامل می‌شود، برای اقامت زائران ایرانی در نظر گرفته شده است.

همچنین روزانه پنج تا شش هزار ویزا برای عمره گزاران ایرانی در کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد صادر می‌شود.

در سال جاری فقط به خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، طلاب، دانشجویان(و اساتید)، دانش آموزان و زوج های جوان سهمیه عمره اختصاص داده می‌شود.

در موسم عمره امسال، 15 هزار سهمیه دانشجویی اعلام و قرعه‌کشی آن نیز انجام شد، و دو هزار نفر سهمیه اساتید و 10 هزار نفر نیز به خانواده شهدا اختصاص داده شده است.

گفتنی است، همچنین امسال حدود 10 هزار زوج جوان در قالب های کاروان های عمره به سرزمین وحی اعزام شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تفاوت ، دوره ، عمره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.