سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

اجرای طرح بیولوژیک با حشره بال توری در باغ های پسته سیرجان

کلینیک گیاه پزشکی سیرجان با پرورش حشره بال توری موفق شد برای کاهش استفاده از سموم طرح بیولوژیک مبارزه با آفت ها را عملیاتی کند.

کارشناس طرح پرورش این حشره در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : موفق شدیم با تولید تخم وحشره بال توری و رهاسازی آن در باغ های پسته مورد نظر علیه آفت ها به ویژه پسیل پسته مبارزه طبیعی یا بیو لوژیک انجام دهیم .

الهه نصرت آبادی با اشاره به اینکه بهترین مرحله اجرای این طرح فصل بهار است افزود : 750هزار کارت متصل به حشره بال توری به درختان زیر پوشش طرح نصب شد تا خوراک این حشره از آفت ها تامین شود.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان نیز گفت : سمپاشی اثر نامطلوبی در باغ های پسته از لحاظ زیست محیطی دارد ،این طرح با رها سازی حشره بال توری هم از لحاظ اقتصادی نسبت به سمپاشی به صرفه است و همچنین برای محیط زیست هم زیانی ندارد.

احمد مسعودی افزود : این طرح در 500 هکتارباغ با هزینه ی 400 میلیون ریال اجرا شده است.

اکبر محمود آبادی کارشناس جهاد کشاورزی سیرجان هم با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش دفعات سمپاشی و تولید محصولی سالم است افزود : آفت پسیل پسته یا شیره خشک یکی از آفت های اصلی پسته است که حشره بال توری با تغذیه از آن این آفت را کنترل و حتی نابود می کند .

در شهرستان سیرجان 55 هزار هکتار باغ پسته بارور وجود دارد که سالیانه 45 هزار تن پسته به طور میانگین از آنها برداشت می شود و بالغ بر سی هزار نفر بهره بردار و کشاورز پسته در این شهرستان مشغول به کار هستند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فائزه کریمی
۰۸:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشید بنده پروژه کارشناسیم پرورش بالتوری سبز می باشد در قسمتی که توجیه اقتصادی است دچار مشکل شدم اگه میشه به من کمک کنید تا بتونم کامل کنم اگه ممکن ایمیلتونو به بنده بدید ممنون میشم