سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

توانمند سازی شهروندان و تامین شرایط زیست مومنانه از ویژگی‌های شهر الگویی است

تامین شرایط زیست مومنانه، توانمند‌سازی شهروندان، افزایش مشارکت اجتماعی، پویایی و نشاط از مهمترین ویژگی‌های شهر الگویی است که تلاش برای تحقق آنها از ماموریت‌های جدید این معاونت به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت السلام و المسلمین امرودی در نشست توجیهی طرح غنی سازی اوقات فراغت مدارس که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش تهران، معاون وزارت آموزش و پرورش، رییس ستاد اقامه نماز و معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه تهران برگزار شد، گفت: شهروندن باید بتوانند در کنار هم سالم و با نشاط در محیط اسلامی، انقلابی، ایرانی و پویا با آرامش زندگی کنند تا شاهد شهری الگویی باشیم.

وی گفت: در این راستا توانمندسازی شهروندان و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است که اجرای طرح "نسیم بهشت مدارس" یکی از راهکارهای تحقق این مهم است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تقویت حس کار گروهی و مسئولیت پذیری، رعایت حقوق و حرمت‌های شهروندی، تحکیم بنیان خانواده و تکمیل فرآیند جامعه‌پذیری افراد اهداف دیگری هستند که شهرداری تهران در قالب اجرای این طرح تربیتی و ترویجی به دنبال دست یابی به آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی تصریح کرد: افزایش فقر حرکتی و به خطر افتادن سلامت روحی، جسمی و اجتماعی شهروندان دغدغه اصلی مدیران شهری است که می‌توان با ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی با آن مقابله کرد. این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ورزش شهروندی است.

وی ادامه داد: تامین شرایط زیست مومنانه شهروندان با تاکید بر ارزش‌های اسلامی، انقلابی، نقش و کارکردهای اساسی زندگی انسان نظیر تداوم نسل، تعلیم و تربیت، عبادت، کار و فعالیت، سکونت، گذران اوقات فراغت، ایمنی و امنیت و خلاقیت و نوآوری مورد توجه قرار گیرد از دیگر ماموریت‌های جدید معاونت امور اجتماعی است.

تاکید بر ضرورت توجه به علایق دانش آموزان در اجرای طرح نسیم بهشت  مدارس

ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در این نشست بر اجرای برنامه‌های متنوع و بانشاط در قالب طرح نسیم بهشت مدارس گفت: این طرح با تاکید بر توجه به خواست و علایق دانش آموزان و توانمندی معلمان مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح نسیم بهشت مدارس در واقع 110 پایگاه تعلیم و تربیت در مدارس تشکیل می‌شود که باهمکاری کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد، بسیج و سراهای محله اداره خواهد شد.

رفیع تصریح کرد: تلاش شده است تا طرح مذکور از جذابیت‌های لازم برای گروه سنی دانش آموزان برخوردار باشد تا زمینه رشد و تعالی ایشان را فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: فصل تابستان برای متولیان فرهنگی فرصت بسیار خوبی است که بتوانند با توجه ماموریت‌ها و اهداف خود برنامه های متنوع و بانشاطی را برای دانش آموزان اجرا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: توانمند ، تامین ، زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.