سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پيوستگي فرهنگي و تجاري ميان ايران و عراق ريشه تاريخي دارد

استاندار آذربايجان غربي در بدو ورود به اقليم كردستان عراق در ديدار با معاون استاندار اربيل گفت: پيوستگي اين دو كشور به اندازه طول تاريخ اين سرزمين هاست و تمدن مشتركي میان اقليم كردستان عراق و عراق با جمهوري اسلامي ايران وجود دارد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، سعادت با اشاره به تكميل زيرساخت هاي ارتباطي بين دو كشور گفت: از طرف ايران اميدواريم با بهبود و آماده سازي جاده اروميه به پيرانشهر و تمرچين زمينه رشد مبادلات بين دو كشور فراهم گردد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان سطح مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و عراق گفت: هم اکنون سطح مبادلات تجاری بین دو کشور کمتر از 6 میلیارد دلار است و تعهدات جدیدی بمنظور افزایش سطح مبادلات تجاری تا 30 میلیارد دلار ایجاد شده است که انتظار می رود بیشترین حجم این مبادلات از طریق اقلیم کردستان عراق باشد.

وي اظهار اميدواري كرد: امیدواریم در همین راستا توافقات استانداران قبل نیز با تكميل زيرساخت ها اجرايي گردد.

استاندار آذربايجان غربي بر آمادگي استان براي توسعه همكاريها بوي‍ژه در عرصه سلامت و توريسم درماني، پژوهش هاي علمي و فناوری های نوین و آموزش های فني و حرفه اي تاكيد كرد.

سعادت همچنين با اشاره به فعاليت منطقه آزاد تجاري صنعتی ماكو ادامه داد: در زمينه سرمايه گذاري نيز منطقه آزاد تجاري صنعتي ماكو با 5000 كيلومتر مربع مساحت آماده جذب سرمايه گذاري خارجي است.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد پایانه مرزی تمرچین و مقایسه آن با سایر پایانه ها از جمله پایانه مرزی بازرگان گفت: با وجود سابقه کم ایجاد این پایانه ما شاهد روند رو به رشد تکمیل زیرساختها در تمرچین هستیم و تمامی مشکلات موجود در این زمینه را احصاء و برای برطرف نمودن آن برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم./ب

برچسب ها: ایران ، استاندار ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.