سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمسه استعدادهای علاقه مندان به تأتر را شکوفا می‌کند

لزوم حمایت از هنرمندان توانمند عرصه تأتر که به هر دلیل امکان بروز و پرورش استعدادهایشان را پیدا نکرده‌اند از مهمترین اهداف جشنواره ی شمسه بوده است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره شمسه، "رحمت امینی" دبیر بخش تأتر جشنواره "شمسه" با بیان این مطلب افزود: تفاوت آثار راه یافته به بخش تأتردر این دوره از جشنواره های شمسه، انتخاب آثاری بود که به لحاظ کیفی ساختار زیبایی شناسانه را رعایت کرده باشند.

وی گفت: بیشتر آثار راه یافته در بخش تأتر نگاه منتقدانه و اجتماعی قابل قبولی داشته که امیدواریم در دوره های آینده با از میان برداشتن محدودیت زمانی شاهد اتفاقات بهتری در این عرصه باشیم.

امینی خاطر نشان کرد: از میان 170 اثر، 30 اثر به مرحله نهایی راه یافته که در نهایت 4 نمایش در ایوان شمس اجرای زنده داشته اند
.
گفتنی است؛ در میان اسامی داوران نهایی بخش تأتر جشنواره های شمسه نام بزرگانی همچون بهزاد فراهانی و  ایرج راد به چشم می‌خورد.

بنابر این گزارش؛ سری جشنواره های شمسه به همت معاونت فرهنگی –اجتماعی شهرداری تهران، دوازده محور فرهنگی هنری همچون فیلم، تئاتر، قرآن، نهج البلاغه، دعا و نیایش، عکاسی،  کاریکاتور، مجسمه سازی، نقاشی و گرافیک، خوشنویسی، سرود و موسیقی را پوشش داده و از ویژگی‌های این جشنواره، برگزاری آن در محلات تهران است.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: شمسه ، تئاتر ، نمایش ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.