سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریئس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

آغاز طرح تحول درمان از تیرماه سال جاری

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تنها دانشگاهی در کشور است که متصل به سیستم نرم‌افزار وزارت بهداشت است، گفت: طرح تحول درمان هم از اوایل تیرماه شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، قاسم جان‌بابایی شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر ساری، با بیان اینکه طرح تحول درمان را از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز کردیم، بیان داشت : طرح فوق ، کاهش پرداخت مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به همراه دارد و اکنون فقط 10 درصد از پرداخت هزینه‌ها بر عهده مردم است.

وی اظهار داشت: مازندران در اجرای طرح تحول سلامت  از استان‌های موفق و برتر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تنها دانشگاهی در کشور است که متصل به سیستم نرم‌افزار وزارت بهداشت است، ادامه داد: طرح تحول درمان هم از اوایل تیرماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه رادیوتراپی رایگان است و داروهای شیمی‌درمانی را هم بیمارستان تهیه می کند، افزود: با پرداخت 10 درصدی شیمی درمانی مبلغ پرداختی بیماران از حدود 600 هزار تومان تقریبا به 40 هزار تومان می رسد  

دکتر جان‌بابایی با بیان اینکه تمام پروتزهای جراحی و ارتوپدی در بیمارستان‌های استان وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، متذکر شد: پزشکان متخصص هم در بیمارستان‌ها حضور شبانه روزی دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تمام مراحل زایمان طبیعی از پذیرش تا ترخیص، رایگان است، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول درمان، بیماران سرطانی هم پرداخت‌های سنگینی نخواهند داشت و از منابع دولتی برای این اقدام، بودجه لحاظ می شود  تا پرداخت بیماران سرطانی جزئی شود.

دکتر جان‌بابایی با اشاره به اینکه دریافتی پزشک خانواده شهری در سال گذشته دو برابر دریافتی پزشک خانواده روستایی بود، تصریح کرد: در حال حاضر با اجرای طرح تحول سلامت دریافتی پزشک خانواده روستایی، دوبرابر دریافتی سال گذشته می شود .

وی گفت:  جزو معدود استان‌هایی هستیم که متخصص و فوق تخصص‌های بسیاری در کلینیک های  ویژه ما فعالیت می‌کنند

جان‌بابایی یادآور شد: در پایان سال گذشته نسبت به خریداری 50 دستگاه دیالیز اقدام کردیم و بزودی به چرخه سلامت وارد خواهند شد .

وی افزود : با وجود همه مشکلات مالی که وجود دارد  برای خدمت به بیماران  کم نگذاشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ورود مردم به بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است، اظهار داشت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان 90 درصد است.

جان‌بابایی با اشاره به بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران و بیان این مطلب که تا پایان سال 60 میلیارد دیگر هم بر بدهی‌های دانشگاه افزوده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 15 میلیارد تومان به مالکان بیمارستان بوعلی ساری بدهکار هستیم و دانشگاه توان پرداخت جریمه ماده 100 را ندارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.