سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بودجه امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده از افزایش بودجه امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فهیمه فرهمندپور در نخستین نشست منطقه‌ای مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های استان‌های البرز، سمنان، قزوین، قم، گلستان، مازندران و تهران، گفت: پیش‌بینی شده بود این نشست‌ها در سطح مدیران کل استانداری‌ها دو نوبت در سال برگزار شود که با رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر کشور مبنی بر این‌که این دو جلسه  پاسخگوی رفع نیازها و مشکلات امور بانوان را نمی‌دهد مقرر شد هر مقدار که لازم است این نشست‌ها را برگزار کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: پیش‌بینی شده تا نیمه نخست سال 94 همه 31 استان کشور یک نوبت میزان نشست‌های منطقه‌ای باشند.

فرهمندپور با تاکید به اهداف برگزاری  نشست‌های منطقه‌ای، تصریح کرد: از جمله اهدافی که در برگزاری این نشست‌ها دنبال می‌کنیم ایجاد هماهنگی و همسویی نسبت به فعالیت‌ها و مأموریت‌های دفاتر امور بانوان و زمینه انتقال تجربیات بین استان‌هاست.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده در ادامه بیان داشت: پیش‌بینی کرده‌ایم در هر نشست یک موضوع محوری مطرح و در کنار آن مسائل مدنظر مهمانان و میزبان طرح شود.

وی تاکید کرد: سمن‌ها، آموزش، پژوهش و توانمندسازی زنان از جمله مواردی است که به عنوان موضوعات محوری در این نشست‌ها مطرح خواهد شد و نیز بحث‌هایی درباره موضوعات روز مانند آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم داشت.

فرهمند‌پور  با اشاره به  طرح «تحرک»، افزود: طرح تحرک هماهنگ کننده‌ ما محسوب می‌شود و در آن اقتضاعات بومی دیده شده و 40 درصد آن به صورت ملی و باقی آن به صورت منطقه‌ای و استانی دیده شده است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: اختصاص بودجه به امور بانوان و خانواده استانداری‌ها از 25 صدم درصد به یک درصد رسیده بود ولی به دلیل این‌که الزامی در پرداخت آن وجود نداشت عملاً مشکلی را حل نمی‌کرد. هنگام بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی نیز انتظار داشتیم بودجه‌ای به این حوزه اختصاص داده شود که این امر محقق نشد و رایزنی‌های صورت گرفته به سرانجام نرسید. در این راستا با وزیر کشور به گفت‌وگو پرداختیم و مقرر شد بیش از 25 صدم درصد بودجه به این حوزه اختصاص یابد.

فرهمندپور ادامه داد: البته در دو بخش بودجه استانداری و بودجه‌های استان به اختصاص این بودجه نیاز داریم و استاندار نیر باید از این عدد در کل بودجه استان حمایت کند که وزیر کشور نیز این مسئله را پذیرفت ولی برای این‌که بودجه صرف کارهای سلیقه‌ای و موازی نشود باید به تصویب برنامه در کارگروه زنان و خانواده برسد.

زهرا ساعی سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به محل تاامین بودجه اظهار داشت: بودجه استانی در بودجه کلی کشور جزء تبصره‌ها دیده می‌شود، براساس ماده 234 برنامه پنجم توسعه رؤسا می‌توانند یک درصد از بودجه را به امور بانوان اختصاص دهند که البته تاکنون این امر اختیاری بوده ولی قرار است الزامی شود.

سرپرست امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به موضوعات مورد بررسی در نشست‌های منطقه‌ای، گفت: برنامه‌ها توسط دفتر وزارت کشور تعیین می‌شود. طرح‌های کلی، اهداف و اجرای طرح تحرک وضعیت پرسنلی، مشکلات بانوان و غیره در هر نشست به صورت یک دستور کار مطرح می‌شود.

ساعی در ادامه با اشاره به موضوع طرح تحرک اضافه کرد: طرح تحرک تعیین اهداف کلان و برنامه و فعالیت دفاتر امور بانوان است و به دنبال همسوکردن برنامه‌های دفاتر امور بانوان استان‌هاست.

وی با اشاره به منطقه بندی این نشست‌ها خاطر نشان کرد:  به طور کلی 31 استان کشور در قالب 5 منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، کشور ، مشاور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.