سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

درياچه اروميه را نبايد متروك گذاشت

نماينده ولي فقيه در آذربايجانشرقي گفت: با گذشت 10 ماه از آغاز بكار دولت جديد و با توجه به اهتمام اين دولت در حل مشكل درياچه اروميه، هنوز برنامه هاي اين دولت در خصوص درياچه اروميه عملياتي نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،آيت الله مجتهد شبستري در ديدار با كاركنان و فعالان اداره كل محيط زيست استان همزمان

با آغاز هفته محيط زيست درياچه اروميه را مهمترين چالش زيست محيطي استان معرفي كرد ويادآور شد: برنامه هاي احياي درياچه اروميه بايد از نكته‌اي آغاز شود و نبايد اين درياچه متروك گذاشته شود.

وي اقناع صاحبان قنات در محدوده درياچه اروميه براي مشاركت با دولت در زمينه احياي اين

درياچه، ممانعت از اجراي كشاورزي مبتني بر آب در حوزه آبريز اين درياچه، شناسايي عوامل

تخريب و جلوگيري از عوامل تخريب را از جمله برنامه هاي مهم براي احياي اين درياچه برشمرد.

وي از صنايع و خودروهاي فرسوده نيز بعنوان يكي از مهمترين منابع آلاينده هوا و محيط زيست در استان ياد كرد و گفت: بايد در صدور مجوز فعاليت صنايع دقت لازم صورت گيرد تاحدالامكان خارج از فضاي شهري ساخته شوند.

آيت الله مجتهد شبستري گازسوز شدن خودروها و نوسازي خودروهاي فرسوده را از ديگر

راهكارهاي كاهش آلودگي زيست محيطي برشمرد و گفت: بايد دولت و ملت با الگو قرار دادن

قناعت در مصرف انر‍‍ژي و استفاده از انرژي هاي پاك در راستاي سالم سازي محيط زيست اقدام كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجانشرقي نقش مردم در داشتن محيط زيست سالم را انكار ناپذير

دانست و گفت: بايد تميز نگهداشتن محيط زيست در بين مردم نهادينه شود.

مدير كل اداره محيط زيست استان نيز در اين ديدار با اشاره به برنامه هاي اين اداره كل

در گرايمداشت هفته محيط زيست گفت: در اين هفته 35 نفر از شكارچيان استان در راستاي حمايت از تنوع گونه هاي زيستي در استان، تفنگ هاي خود را غلاف خواهند كرد.

حميد قاسمي گفت: اين مراسم با حضور 100 نفر از شكارچيان استان در منطقه حفاظت شده كيامكي شهرستان جلفا 20 خرداد برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه 13 درصد مساحت كل استان تحت مديريت اداره كل محيط زيست استان است گفت: اخيرا با پيگيري از دادگستري استان، شعبه ويژه تخلفات زيست محيطي ايجاد شده است.

حضور در برنامه تلویزیونی سحریز خیر، تجلیل از محیط بان شهید، دیدار با امام جمعه تبریز، برنامه رهاسازی پرندگان در یکی از مناطق، نشست مشاوران بانوان ادارات کل استان، برگزاری همایش" فرهنگ محیط زیست در ادبیات آذربایجان" و همایش بزرگ هفته محیط زیست، دیدار با استاندار و بازدید از شهرکهای صنعتی از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجانشرقی به مناسبت هفته ی محیط زیست است.

هر سال روز5 ژوئن برابر با 15 خرداد در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می‌شود و در ایران نیز ۱۵ تا ۲۱ خرداد هر سال به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده‌است و شعار امسال نیز این هفته با شعار " به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریا ها را" گرامی داشته می شود.
 
 
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، متروک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.