سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تولید 622 تن عسل سال گذشته در استان مرکزی

سال گذشته 622 تن عسل در استان مرکزی تولید شده است و این مقدار عسل از 88 هزار و 500 کندوی عسل به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: هم اکنون فقط به تولید عسل اهمیت داده می شود در حالی که نقش زنبور در باروری گیاهان و مرکبات، تولید زهر برای درمان بیماری ام اس و ژل رویان مهمتر از تولید عسل است.
آذر در ادامه افزود: ژل رویان از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبورهای کارگر جوان ترشح و با بزاق دهان آنها مخلوط می شود که این ژل خمیری شکل دارای رنگ سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است.
وی اظهار داشت: خشکسالی ها، گرد و غبار وارده از کشورها خارج در ماه های خرداد و تیر همزمان با اوج فعالیت زنبور عسل در استان مرکزی، وزش باد و تند بادها در سال های اخیر موجب کاهش تولید عسل در استان شده است.
آذر، میانگین تولید سالانه عسل در هر کندو را هفت کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: در این بخش برای یک هزار و 122 نفر اشتغالزایی شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سرانه مصرف عسل در استان مرکزی را 600 گرم عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت استان این میزان تولید عسل کفاف مصرف منطقه را نمی دهد.
شهرستان های شازند با تولید 247 تن و خمین با 25 هزار و 100 کندو و تولید 155 تن عسل در سال دو قطب اصلی پرورش زنبور عسل در استان مرکزی هستند./س
 
برچسب ها: تولید ، عسل ، کندو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.