سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی:

برخی کشورهای عربی تمایل دارند با کمک ما "بلوک ضد ایرانی" تشکیل دهند

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت، برخی کشورهای عرب خلیج فارس تمایل دارند به همراه این رژیم بلوک ضد ایرانی تشکیل دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست، "یائیر لاپید" در چهاردهمین کنفرانس سالیانه هرتزلیا گفت: به نظر من هرکسی که در این سالن حضور دارد درک می کند که روند سیاسی به بن بست رسیده است. ما در عرصه بین المللی در بازی معرفی مقصر، شکست خورده ایم. اگر این مناقشه غیر ضروری با آمریکایی ها نبود می توانستیم برای جامعه ی بین المللی توضیح دهیم که چرا ابومازن(محمود عباس) همیشه از پیشبرد گفتگوها هراس دارد. علت هراس ابومازن از گفتگوها این است که او به خوبی می داند قیمتی که ما می خواهیم بپردازیم یک راه حل سیاسی نیست، بلکه ما به دنبال منافع اسرائیل هستیم. رسیدن به توافق مانع از منزوی شدن اسرائیل خواهد شد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی افزود: ما باید هرکاری که  می توانیم انجام دهیم تا به میز مذاکرات باز گردیم و در همکاری ها با آمریکا تجدید نظر کنیم، باید در این گفتگوها کشورهای میانه رو عرب مثل سعودی ها و کشورهای خلیج (فارس) حضور داشته باشند چون این کشورها تمایل دارند همراه ما یک بلوک ضد ایرانی تشکیل دهند.

یائیر لاپید گفت: ما باید بحث درباره ی این پرسش را خاتمه بدهیم که فلسطینی ها چه می خواهند؟ ما باید روی پرسش مهمتری متمرکز شویم این پرسش مهمتر این است که ما چه می خواهیم؟ اسرائیل چه می خواهد؟ 

وی افزود: ما همچنین باید راه حل دو کشوری را اجرا کنیم و از فلسطینی ها جدا باشیم. ما به دنبال راه حلی نیستیم که در آن در کنار فلسطینی ها باشیم  ما جدایی از آنها را می خواهیم. 

وی مدعی شد: زمان آن است که اسرائیل تصمیم بگیرد مرزهای آن کجا است. اسرائیل در دور بعدی مذاکرات باید با یک نقشه ی دقیق و جزء به جزء وارد گفتگوها شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.