سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارقامی که برای سلامتی تان باید آن‌ها را کنترل کنید!

در زندگی روزمره دائما با اعداد مختلفی مانند شماره تلفن و کد‌ها و رمز‌های کارت بانکی و... سروکار داریم، اما مهمتر از این اعداد، ارقام سلامت ما هستند که با شناخت آن‌ها می‌توانیم همیشه خود را در مرز سلامت نگه داشته و خطر بیماری‌ها را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، عدد فشار خون، عدد کلسترول خوب و بد و اندازه دور کمر و عدد کالری مورد نیاز روزانه اعداد سلامت و معیار سلامت قلبی و عروق هستند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در واقع عدد اندازه دور کمر عددی است که نباید هیچ گاه از آن غافل شوید، چرا که این عدد حتی از وزن و توده چربی بدن شما نیز مهم تر است اندازه دور کمر ارتباط مستقیمی با خطر بیماری‌های قلبی و سکته دارد، اگر این عدد مساوی یا بیشتر از 100 سانتی متر در خانم‌ها و 120 سانتی متر در آقایان باشد، خطر بیماری‌های قلبی و عروقی اختلالات متابولیسی و کلسترول خون بالا می‌رود.
 
کالری مصرفی روزانه نیز در آقایان باید بین 2500  تا 2700  باشد و در خانم ها بین 1800  تا 2200 باشد و بیشتر از آن باعث چاقی می‌شود. عدد 70+ نیز شاخص کلسترول می باشدکه بهترین عدد برای کلسترول خون به شمار می‌آید.
 
نتایج مطالعات نشان می‌دهند ،اعداد بیان شده گویای سلامتی شما هستند و با دانستن آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی درباره سلامتی تان داشته باشید.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اعداد ، سلامت ، وزن ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.